سازمان اطلاعات ترکیه برای چندمین بار یک عضو PKK را از پای درآورد!

سرویس ترکیه - سازمان اطلاعات ترکیه برای دومین بار مدعی ترور فردی به نام زینب سویم شد، میت اولین بار او را یکی از فرماندهان YJA star در گاره و دومین بار یکی از فرماندهان PKK در دهوک معرفی کرد.

به گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) روز گذشته 12 دسامبر  با انتشار اطلاعیه ای مدعی شد که فردی به نام زینب سویم با نام سازمانی روکن زیلان یکی از فرماندهان پایه بلند حزب کارگران کردستان (PKK) را در حومه شهر دهوک در  شمال کردستان عراق از پای در آورده است.

خبرگزاری آناتولی روز گذشته با انتشار این خبر به نقل از میت مدعی شد که فرد مذکور در هنگام ترور در حال برنامه‌ریزی جهت فراهم کردن مهمات برای PKK در حومه دهوک بوده است.

این در حالی است که رسانه های ترکیه از جمله آناتولی و سوزجو یک ماه و نیم پیش در 31 اکتبر خبر کشته شدن زینب سویم با نام سازمانی روکن زیلان را منتشر کرده بودند و در آن گزارش مدعی شده بودند که او یکی از مدیران منطقه ای YJA-Star، شاخه زنان مسلح PKK بوده است که  به مدت 10 سال در جوخه کوهستان این سازمان فعالیت می کرده و سال ها در کوه گاره در شمال عراق دست به عملیات علیه نیروهای ترکیه زده بود.

همچنین مرکز رسانه‌ای HPG شاخه نظامی PKK پیشتر در 27 اکتبر هویت  دو عضو خود «جاهد اکتای» و «زینب سویم» را منتشر کرده بود و تاریخ کشته شدن این نیروها را 14 اکتبر اعلام کرده بود. بنا بر گزارش HPG زینب سویم متولد سیرت بوده که در تاریخ 14 اکتبر در متینا کشته شده است.

سازمان اطلاعات ترکیه برای چندمین بار یک عضو PKK را از پای درآورد!

گفتنی است، به دلیل عدم بی طرفی رسانه های هر دو طرف، شمار جانباختگان از هر دو طرف این جنگ از سوی رسانه های هر دو طرف به درستی اعلام نمی شود. دولت ترکیه به شدت از نشر اخبار مربوط به جانباختگان نیروهای نظامی خود در عملیات در کردستان عراق و سوریه جلوگیری می کند. 

رسانه های نزدیک به PKK نیز معمولا اخبار مربوط به جانباختگان خود را یا تکذیب می کنند یا هویت مربوط به جانباختگان را مدت ها پس از کشته شدن آنها اعلام می کنند تا ارزش خبری آن از میان رفته باشد.

همچنین رسانه های هر دو طرف آمار جانباختگان طرف مقابل را به نحوی اغراق آمیز تحریف می کنند. به این ترتیب هیچ آمار دقیق و قابل استنادی از شمار تلفات جنگ در کردستان عراق در دست نیست.

واقعا مشخص نیست که انتشار خبر کشته شدن یک عضو ارشد PKK برای چندین بار پیاپی از سوی ترکیه از سر بی دقتی است یا نوعی بازی با افکار عمومی و لوث کردن موضوع تلفات جنگی است.

کد خبر 2764378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha