کمک ناخواسته حزب کردگرای ترکیه به اردوغان در انتخابات آینده

سرویس جهان- به نوشته خبرگزاری فرانسه، اقدام حزب کردگرای دموکراتیک خلقهای ترکیه به تغییر نام و معرفی نامزدهای مستقل برای انتخابات شهرداریها در ماه مارس آینده، هرچه بیشتر باعث ایجاد تفرقه در میان اپوزیسیون شده و به پیروزی اردوغان در این انتخابات کمک می کند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری فرانسه در تحلیلی پیرامون وضعیت اپوزیسیون ترکیه در انتخابات شهرداریهای این کشور در ماه مارس، از تفرقه و چند دستگی میان احزاب اپوزیسیون خبر داده است.

این خبرگزاری با اشاره به این که حزب اپوزیسیون جمهوریخواه خلق ترکیه در انتخابات شهرداریهای ترکیه در سال 2019 توانست با کمک کردها نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه را در دو کلانشهر شکست دهد، نوشت: به نظر نمی رسد که این حزب عمده اپوزیسیون بار دیگر بتواند اتحادی در برابر اردوغان، بویژه با همراه کردن کردها ایجاد کرده و پیروزی را تکرار کند.

خبرگزاری فرانسه تمایل حزب کردگرای دموکراتیک خلقهای ترکیه برای تغییر نام حزب و معرفی نامزدهای مستقل در این انتخابات را ضربه جدی بر پیکر اپوزیسیون و کمک ناخواسته به اردوغان برای پیروزی در این انتخابات خوانده است.

این خبرگزاری مواضع تند احزاب اپوزیسیون نسبت به کردها را عامل دورتر شدن رای دهندگان کرد از آنها دانسته است که این مسئله روی رای اپوزیسیون در انتخابات آینده نیز تاثیر خواهد گذاشت.

کد خبر 2764089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha