سازمان ملل: موج دیگری از آوارگی در غزه در حال وقوع است/ وضعیت انسانی رو به وخامت است

توماس وایت مدیر آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد: «موج دیگری از آوارگی در حال وقوع است و وضعیت انسانی رو به وخامت است زیرا نیروهای اسرائیل عملیات خود را در جنوب غزه، از جمله در رفح، جایی که صدها هزار فلسطینی در آن به سر می برند، آغاز کرده اند.»

به گزارش کرد پرس، توماس وایت مدیر امور آنروا در غزه روز دوشنبه به وقت محلی در ‌رسانه اجتماعی ایکس که قبلا با نام توییتر شناخته می شد، گفت: "مردم غزه به دنبال راهنمایی برای یافتن امنیت هستند اما ما پاسخی برای گفتن به آنها نداریم."

او گفت: «جاده‌های منتهی به جنوب به سمت رفح مملو از ماشین‌ها و گاری‌ها است که مملو از مردم و دارایی‌های ناچیز آن‌هاست.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد (آنروا) اعلام کرد که تقریباً ۱.۹ میلیون نفر یعنی بیش از ۸۰ درصد از کل جمعیت غزه، از زمان آغاز جنگ بین حماس و اسرائیل آواره شده اند.

آنروا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد نزدیک به ۱.۲ میلیون آواره داخلی در ۱۵۶ مرکز آنروا در سراسر نوار غزه پناه گرفته اند. اکثر این افراد که تعدادشان به حدود یک میلیون نفر می رسد، در مراکزی در مرکز و جنوب غزه، خان یونس و رفح پناه گرفته اند.

آنروا گفت: «میانگین تعداد آوارگان داخلی در پناهگاه های آنروا ۱۰ هزار و ۳۲۶ نفر است که بیش از چهار برابر ظرفیت این مراکز است.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد افزود که ۲۱۸ آواره در غزه در حین پناه گرفتن در تاسیسات آنروا کشته و ۹۰۱ نفر مجروح شده اند. این سازمان ها همچنین اعلام‌کرد که ۱۱۱ نفر از کارکنان آن از ۷ اکتبر تاکنون کشته شده اند.

تا دوم دسامبر، آنروا " وقوع ۱۱۷ حادثه در ۸۵ ساختمان خود را راستی آزمایی کرده است. تعداد ۳۰ مرکز آنروا به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفته و ۵۵ مورد آسیب جانبی متحمل شده اند.

بین ۲۰ نوامبر تا ۲ دسامبر، ۹ مرکز سلامتی از ۲۲ مرکز آنروا در مرکز و جنوب غزه فعال بودند که در آن ۲۸۴ کارمند سلامت بیش از ۳۰ هزار بیمار را تحت مراقبت قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد، شمار شهدای تجاوز اخیر رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۱۵۸۹۹ شهید افزایش یافت که ۷۰ درصد از آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند.

کد خبر 2764029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha