پایان بایکوت وزارت پیشمرگ توسط اتحادیه میهنی زیر فشار آمریکا

سرویس جهان- به گفته وینثروب راجرز، ناظر مسائل کردهای عراق، بازگشت به کار وزیر وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان از سوی اتحادیه میهنی به دنبال اعمال فشار آمریکا و چند کشور غربی صورت گرفته است.

به گزارش کردپرس، روز گذشته شورش اسماعیل، از اعضای حزب اتحادیه میهنی و وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان عراق که در چند ماه گذشته حضور در کابینه و وزارتخانه را به دلیل تشدید اختلافات میان اتحادیه میهنی و حزب دموکرات کردستان عراق بایکوت کرده بود، به وزارتخانه خود باز گشت.

وینثروب راجرز، ناظر  مسائل کردی درباره علت پایان بایکوت وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان گفته است این اقدام به دلیل فشارهای کشورهای غربی، از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان صورت گرفته است.

 او به نقل از منابعی در اقلیم کردستان، در صفحه ایکس خود اشاره کرد که هشدار آمریکا مبنی بر قطع حقوق نیروهای پیشمرگ توسط واشنگتن در بازگشت وزیر پیشمرگ به سر کار خود تاثیر زیادی داشته است.

 او با اشاره به این که آمریکا ماهانه حدود 20 میلیون دلار برای پرداخت حقوق بخشی از نیروهای وابسته به وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان عراق هزینه می کند، گفته است آمریکا نسبت به قطع حقوق این نیروها در صورت عدم بازگشت او و سروسامان دادن به امور این وزارتخانه مهم ، به هر دو حزب هشدار داده است.

از نظر او، هر دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی نیز از این مسئله استقبال می کنند زیرا این مسئله فرصتی برای هر دو حزب برای ایجاد آشتی فراهم کرده است.

کد خبر 2763743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha