ترکیه عامل اصلی بحران آب در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری فرانس 24، کاهش سطح آب رود فرات در سوریه توسط ترکیه بحران خشکسالی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را تشدید کرده است.

 به گزارش کردپرس، شبکه فرانس 24 فرانسه در گزارشی میدانی از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، از تشدید بحران آب و کاهش سطح دسترسی مردم این مناطق به مواد غذایی و آب به دلیل سیاست های خصمانه ترکیه علیه اداره خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه خبر داده است.

 این شبکه با اشاره به افزایش دمای هوا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در یک سال گذشته، کاهش حجم آب رود فرات بر اثر سدسازی در ترکیه و تلاش برای فشار اقتصادی بر منطقه تحت کنترل کردها از سوی دولت رجب طیب اردوغان را عامل تشدید وضعیت وخیم مردم این منطقه عنوان کرده است.

این شبکه هشدار داده است ترکیه از آب به عنوان ابزاری برای ایجاد محدودیت اقتصادی منطقه تحت کنترل کردها استفاده کرده و عمدا میزان آب رود فرات در سوریه را که از این کشور سرچشمه می گیرد کاهش داده است.

بر اساس این گزارش، در صورت ادامه وضعیت کنونی بحران آب در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، مرگ ساکنان این منطقه را تهدید خواهد کرد و ممکن است تنها راه کوچ کردن به مناطق دیگر باشد.

کد خبر 2763268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha