عثمان کاوالا: اتهامات چرکین باغچه لی رد شده اند

سرویس ترکیه - عثمان کاوالا در پاسخ به جاسوس خوانده شدنش از سوی دولت باغچه لی ضمن تکذیب اتهامات از سوی او، این اتهامان را زشت و چرکین توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، عثمان کاوالا بازرگان مشهور و فعال حقوق بشر ترکیه ای که در پرونده موسوم به پارک گزی از سوی دادگاه به حبس ابد مشدد (معادل اعدام) محکوم شده است، در واکنش به سخنان دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) که کاوالا را جاسوس حامی سوروس معرفی کرده بود، سخنان او را دروغ و به دور از واقعیت خواند. 

ماجرا از آنجایی آغاز شد که اوزگور اوزل رهبر جدید حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در سخنرانی خود به مناسبت پیروزی اش در انتخابات داخلی حزب به جان آتالای، تولگا شاردان، عثمان کاوالا، سلجوق میزراکلی و صلاح الدین دمیرتاش درود فرستاد.

عثمان کاوالا: اتهامات چرکین باغچه لی رد شده اند

دولت باغچه لی رهبر ملی گرایان ترک افراطی MHP، در واکنش به این سخنان در نشست فراکسیون حزب گفت: «پیشنهاد می کنم که کسی اشتباه محاسباتی نکند. ما کشور را تسلیم پروژه ذلت (عبارتی که باغچه لی برای خطاب قرار دادن ائتلاف ملت به کار می برد) نمی کنیم. ما با یک توافق ریاکارانه رو به رو هستیم. ارتباطات این ها (احزاب اپوزیسیون) دردناک و ظلمانی است.»

او با مخاطب قرار دادن مقامات CHP گفت: «خطاب من به CHP است؛ دمیرتاش یک تروریست است، و یک جدایی طلب است. عثمان کاوالا از حامیان بنیاد سوروس است. او جاسوس است، او مجرم است و مجازات خود را خواهد کشید.»

عثمان کاوالا: اتهامات چرکین باغچه لی رد شده اند

عثمان کاوالا که اکنون 2 هزار و 201 روز است در زندان به سر می برد، در واکنش به این سخنان باغچه لی گفت: 

«رئیس MHP ادعا کرده است که من "حامی سوروس و جاسوس" هستم. من قبلاً در زمان های مختلف توضیح داده ام که رابطه من با جورج سوروس هیچ تفاوتی با دیگر اعضای هیأت مدیره بنیاد جامعه باز ندارد. اتهام جاسوسی برای نگه داشتن من در زندان پس از پایان اولین دادگاه گزی با تبرئه به پایان رسید. این اتهام چرکین که آشکارا بر خلاف قوانین ما است، رد شد و کنار گذاشته شد. استفاده سیاسی از اتهامات غیرقانونی در درجه اول به فرهنگ دموکراسی ما آسیب می رساند. اینها گفتمان هایی هستنند که به دشمن سازی در قوه قضائیه مشروعیت می بخشند و تصور توطئه دشمن را تغذیه می کنند.»

کد خبر 2763051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha