آینده صادرات نفت اقلیم کردستان در دست روسیه است

سرویس جهان- نشریه اویل پرایس ادعا کرده است که شرکت بزرگ نفتی روسنفت روسیه نقش مهمی در صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه در آینده خواهد داشت.

به گزارش کردپرس، نشریه تخصصی اویل پرایس در گزارشی پیرامون افزایش فزاینده نفوذ روسیه و چین در صنعت نفت عراق و اقلیم کردستان و کمرنگ شدن حضور شرکت های آمریکایی در عراق نوشت: قرار است روسیه نقش مهمی در آینده صادرات نفت اقلیم کردستان داشته باشد.

بر اساس این گزارش، شرکت نفتی روسنفت روسیه، از سال 2017 بخش مهمی از صنعت نفت اقلیم کردستان عراق را در دست گرفته و بخشی از مالکیت خط لوله نفت اقلیم کردستان تا مرز ترکیه هم در اختیار شرکت های نفتی روسی است که در ازای آن، در سال 2017 چند میلیارد دلار به دولت اقلیم کردستان وام داده اند.

این نشریه ادعا کرده است که در گفتگوها میان مقامات عراقی با روسیه بر سر توسعه صنعت نفت این کشور توسط شرکت های روسی، درباره نقش شرکت های بزرگ روسی در آینده، پیرامون صادرات نفت اقلیم کردستان هم صحبت به میان آمده است.

اویل پرایس گفته است شرکت روس نفت روسیه قرار است نقش مهمی در کنترل صادرات نفت اقلیم کردستان داشته باشد زیرا بخش مهمی در روند صادرات نفت اقلیم کردستان به ترکیه در کنترل این شرکت است.

کد خبر 2762632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha