وزارت بهداشت ورود گندم های آلوده به چرخه مصرف را  پیگیری نکرد

سرویس آذربایجان غربی- عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از ورود بخشی از گندم‌های آلوده به آرسنیک به چرخه مصرف کشور در دو سال قبل خبر داد و گفت: علیرغم اطلاع از موضوع، وزارت بهداشت قضیه را مورد پیگیری مجدد قرار نداد.

جلال محمودزاده، در این باره به خبرنگار کردپرس افزود: ۲ سال پیش در دوره وزیر جهادکشاورزی سابق، ۵ محموله گندم آلوده  وارد کشور شد که به دلیل سطح بالای آرسنیک موجود در آنها قابل مصرف نبودند ، لذا با دستور وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار شد، موقتا این محموله ها از بنادر ترخیص شوند.

او ادامه داد: به دلیل اینکه آلودگی این محموله مورد تایید سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو قرار گرفته بود، مقرر شد که آزمایش دومی نیز بر روی آنها صورت بگیرد، اما متاسفانه واردکنندگان بدون توجه به این مسئله بخشی از محموله را بین سیلوهای سطح کشور توزیع و با گندم های موجود در انبار ترکیب شدند.

محمودزاده با اشاره به اینکه  وزارت بهداشت قضیه را پیگیری نکرد، تصریح کرد: متاسفانه مقداری از گندم‌های آلوده در دوره وزارت ساداتی‌نژاد در جهاد کشاورزی وارد چرخه مصرف کشور شد و وزارت بهداشت هم که قرار بود این مورد را بررسی کند ،ولی اقدامی انجام نشد و قضیه هم مورد پیگیری مجدد قرار نگرفت.

نماینده مهاباد بیان کرد: این مسئله در صورتی است که نامه های سازمان غذا و دارو در خصوص میزان آرسینک موجود در این محموله ها و حتی شمار کشتی های حاوی این محموله ها را در اختیار داریم و امکان پیگیری این قصور در سطح وزارتی ممکن است و باید دلیل این کم کاری ها مشخص شود /.

کد خبر 2761722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha