سهم تقصیر دستگاه ها در تصادفات جاده ای را مشخص می کنیم

سرویس کرمانشاه _ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با تاکید بر مطالبه گری حقوق مردم توسط پلیس در حوزه مختلف عنوان کرد: پلیس نمی تواند در زمینه مرگ شهروندان در جاده ها تنها نظاره گر باشد و سهم تقصیر دستگاه ها در تصادفات جاده ای را مشخص می کنیم.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ سرتیپ دوم مهدی حاجیان در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: اگر دستگاهی با اقداماتش باعث نارضایتی مردم شود، پلیس به عنوان ضابط قضایی در آن حوزه با هماهنگی دادستان حقوق مردم را از دستگاه خاطی مطالبه می کند و با هماهنگی دادستانی اعمال قانون خواهد کرد.

وی تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید در ارتباط با وظیفه ذاتی خود پاسخگو باشند در ادامه عنوان کرد: فوت یک فرد بر اثر تصادف موجب آسیب جدی به زندگی چند خانواده می شود.

فرمانده انتظامی گفت: ۵۱ نفر طی چهار سال اخیر در جاده بیستون به سنقر جان خود را از دست داده اند که رقم بالایی است و سال هاست عملیات عمرانی در آنجا در حال انجام است و به سرانجام نرسیده است.

سردار حاجیان عنوان کرد: پلیس در اینجا باید از همه نهادهای ذی ربط، وضعیت این جاده را مطالبه گری کند.

وی ادامه داد: مردم در بسیاری موارد تقاضاهایی از پلیس دارند که وظیفه این مجموعه نیست و این نشانگر آن است که مردم پلیس را حامی و تکیه گاه خود می دانند و این مسئولیت ما را دو چندان می کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه به انتخاب شعار پلیس جامعه محور و محله محور برای هفته انتظامی اشاره کرد و گفت: امنیت یک موضوع چند بعدی است و پلیس هم خواهان رعایت قانون است و هم ضامن اجرای قانون است.

 وی گفت: امنیت زمانی فراهم می آید که مردم با پلیس همراه باشند و در همین راستا به دنبال اجرای برنامه امنیت محله محور هستیم.

سردار حاجیان در ادامه سخنانش از تشکیل بانک اطلاعاتی سارقین سابقه دار خبر داد و گفت: این افراد تحت رصد هدفمند پلیس قرار گرفته اند و بدانند که تحت نظر هستند و به زودی به سراغ آن ها خواهیم آمد.

 وی همچنین عنوان کرد: طی شش ماهه اول امسال بیش از ۱۷۶ طرح مختلف در سطح استان اجرا شده که یکی از آن ها طرح مقابله با سرقت است.

فرمانده انتظامی خاطرنشان کرد: در ابتدای امسال میزان افزایش سرقت ها در استان نسبت به مشابه سال قبل آن حدود ۱۳ درصد بود که طی برنامه ای توانستیم سیر افزایشی سرقت ها را کنترل کرده و اکنون به حدود سه درصد افزایش برسانیم و تلاش می کنیم این روند کاهشی باز هم ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین در شش ماهه ابتدایی امسال نسبت به مشابه سال قبل، افزایش ۶۹ درصدی انهدام باندهای سرقت را در سطح استان داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان تاکید کرد: ما سارقین را دستگیر خواهیم کرد، حتی اگر صدبار هم آزاد شوند.

وی  اعلام کرد: طی شش ماه گذشته در بحث سرقت مغازه ۲۱ درصد، سرقت خانه ۳۹ درصد و سرقت خودرو ۳۷ درصد در سطح استان کاهش داشته ایم.

کد خبر 2761597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha