استاندار: راه‌اندازی هنرستان بهیاری در ایلام ضرورت دارد

سرویس ایلام - استاندار ایلام در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان، بر راه‌اندازی هنرستان بهیاری در ایلام تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا به مهارت‌آموزی و کارآفرینی در مدارس و لزوم راه‌اندازی هنرستان بهیاری در استان تأکید کرد و گفت: ایجاد چنین هنرستان‌هایی نیاز مناطق کمتر توسعه یافته است و تربیت نیروی ماهر در روستاهای دوردست استان از ضروریات است. 

او گفت: فرصت خوبی از طریق آموزش و پرورش استان ایلام برای ایجاد چنین هنرستان‌هایی ایجاد شده که لازم است ظرف چند روز آینده و در قالب تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی تمهیدات لازم برای راه اندازی هر چه زودتر این هنرستان اندیشیده شود.

استاندار ایلام با اشاره به دغدغه خانواده‌ها در آموزش و پرورش استثنایی و تأمین هزینه‌های لازم، شهرداری‌ها را مکلف به اجرای قانونی این موضوع کرد و گفت: طی یک هفته آینده باید این موضوع تعیین تکلیف شود و هرگونه استنکاف از این مهم تخلف است‌.

بهرام نیا ضمن بیان این که دانش آموزان باید با اسطوره‌های ملی و انقلابی کشور و استان آشنا شوند، تأکید کرد: مدیران آموزش و پرورش استان زمینه بازدید دانش آموزان از موزه دفاع مقدس را در قالب راهیان نور فراهم کنند.

وی افزود: تأمین منابع برای آموزش و پرورش «هزینه» نیست بلکه سرمایه گذاری است و باید با این نگاه به وزارت آموزش و پرورش نگاه کرد، در زمینه سخت‌افزاری و زیرساخت‌ها اقدامات خوبی در سطح آموزش و پرورش استان انجام گرفته که باید خروجی موفقی هم داشته باشد.

کد خبر 2761262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha