ارزیابی سیاست های اقلیم کردستان عراق در بخش کشاورزی

سرویس جهان- وینثروب راجرز با اشاره به واردات بی رویه محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان و عدم حمایت کافی از کشاورزان، تلاش دولت اقلیم کردستان برای تنوع بخشی به فعالیت اقتصادی از طریق گسترش صنعت کشاورزی را ناموفق ارزیابی کرده است.

 به گزارش کردپرس، وینثروب راجرز، کارشناس مسائل کردهای عراق در گزارشی که پیرامون صنعت کشاورزی اقلیم کردستان بویژه در حوزه کاشت توتون منتشر کرده، سیاست های دولت اقلیم کردستان در حوزه توسعه کشاورزی را ناموفق ارزیابی کرده است.

 او در این گزارش که در نشریه آمریکایی المانیتور منتشر شده، با توتونکاران این منطقه مصاحبه کرده و فعالیت در این بخش را ارزیابی کرده است. او گفته است محصولات این حوزه روی دست کشاورزان مانده و قیمتی که برای خرید این محصول ارائه می شود حتی کفاف پرداخت هزینه های اولیه تولید این محصول را ندارد.

او با اشاره به واردات محصولات کشاورزی به اقلیم کردستان از طریق کشورهای همسایه بویژه ترکیه، علت اصلی عدم فروش محصولات کشاورزی کشاورزان کرد در عراق را واردات بی رویه محصولات کشاورزی خوانده است.

 راجرز به سیاست اعلامی توسعه بخش کشاورزی از سوی مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان اشاره کرده اما تاکید کرده است که صادارت محدود محصولاتی مانند انار به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نمی تواند به معنای رشد این بخش باشد.

این تحلیلگر مسائل کردهای عراق عدم حمایت کافی دولت اقلیم کردستان از کشاورزان و جبران هزینه ها و همچنین خودداری اربیل از اقداماتی مانند خرید تضمیمی محصولات کشاورزی تولیدکنندگان داخلی را از جمله دیگر عوامل ناموفق بودن سیاست های بخش کشاورزی و تنوع بخشی به اقتصاد این منطقه عنوان کرده است.

کد خبر 2760670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha