بزرگراه سرپل ذهاب _ قصرشیرین تا قبل از اربعین 1403 تکمیل می شود

سرویس کرمانشاه _ معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی دردیدار با استاندار کرمانشاه وعده داد بزرگراه سرپل ذهاب _ قصرشیرین به عنوان بخشی از بزرگراه کربلا تا قبل از اربعین 1403 تکمیل می شود.

به گزارش کردپرس؛  استاندار کرمانشاه امروز در یک نشست کاری با معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به طرح مطالبات استان در حوزه توسعه زیرساخت های جاده ای و پایانه های مرزی برای روان سازی تردد زوار حسینی و ارتقای خدمات در اربعین سال 1403 پرداخت.

در این نشست که با حضور معاون عمرانی استاندار کرمانشاه، مدیَرکل راهداری استان، معاون مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه‌ها، مدیر هواپیمایی استان برگزار شد؛ گزارش جامعی از اقدامات دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان در سال 1402 ارایه شد.

همچنین در این نشست مقرر شد عملیات اجرایی تکمیل دوبانده شدن مسیر سرپل ذهاب - قصرشیرین، پس از ایام اربعین امسال آغاز و قبل از اربعین سال آینده به اتمام برسد. همچنین مقرر شد احداث باند دوم اسلام آباد به حمیل شاهبداغ به طول 47 کیلومتر، احداث باند دوم کنگاور به نهاوند به طول 3 کیلومتر، احداث 6 کیلومتر مسیر برگشت کمربندی قصرشیرین و 5 کیلومتر و شروع عملیات خاکی دوبانده کردن محور قصرشیرین به سرپل ذهاب به طول 20 کیلومتراز اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان در سال جاری باشد.

تعریض مسیر پاتاق و حل مشکل ترافیکی و ایجاد کمربندی در شهرهای ماهیدشت، بیستون و حمیل توسط وزارت راه و شهرسازی از دیگر توافقات این نشست بود.

همچنین در حوزه فرودگاهی بر تسریع در تکمیل باند اصلی فرودگاه طبق برنامه توافقی و افزایش پروازها تاکید شد.

در حوزه راه آهن بر تسریع در ساخت قطعه کرمانشاه _ اسلام آباد تا قبل از اربعین سال آینده به شکل ویژه تاکید شد.

همچنین در این نشست استاندار کرمانشاه خواهان توسعه زیرساخت ها در مرزهای خسروی، پرویزخان و سومار و توسعه پارکینگ ها در مسیر خسروی تا قصرشیرین برای اربعین آینده شد.

موضوع ایجاد زیرساخت های اقامتی برای ادارات و ارگان‌های خدمات رسان در خسروی هم مورد توافق قرار گرفت. علاوه بر این ها موضوع افزایش ناوگان حمل و نقل عراق در مرز خسروی و مسیر کربلا در کشور عراق مورد توافق قرار گرفت.

کد خبر 2760404

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha