وضعیت پرونده حمله ترکیه به کاروان مظلوم کوبانی و نظامیان آمریکایی

سرویس جهان- معاون رئیس بخش مطبوعات پنتاگون از وضعیت رسیدگی به حمله ترکیه به کاروان نظامی مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه و همراهان آمریکایی او ابراز بی اطلاعی کرد.

 به گزارش کردپرس، یکی از پهپادهای ارتش ترکیه، در روز 7 آوریل سال جاری کاروان خودروهای مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه را در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داد. دولت آمریکا در واکنش به این حمله از بررسی موضوع از سوی وزارت دفاع آمریکا خبر داد. با این حال، تاکنون نتایج این بررسی از سوی هیچ کدام از مقامات نظامی و سیاسی آمریکا اعلام نشده است.

 شب گذشته از سابرینا سینگ، معاون رئیس امور مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا درباره نتیجه بررسی حمله ترکیه به کاروان نظامی مظلوم کوبانی و همراهان آمریکایی او سوال شد اما او از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

 این مقام ارشد پنتاگون گفت فعلا حرف تازه ای درباره نتیجه بررسی حمله ترکیه به مظلوم کوبانی و نظامیان آمریکایی ندارد اما بعدا می تواند در این باره صحبت کند.

جوزف بوچینو، سخنگوی سنتکام همان زمان به نشریه سترایپس اند ستارز گفته بود حمله پهپادی در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه در حدود 100 متری کاروان نظامی مظلوم کوبانی و نیروهای آمریکایی رخ داد اما هیچ کدام از نظامیان آمریکایی در این حمله آسیبی ندیدند.

نوع واکنش آمریکا به این حادثه اعتراضات زیادی در آمریکا به دنبال داشت. برخی محافل سیاسی و نظامی آمریکا از این که واشنگتن محتاطانه به این حمله واکنش نشان داده و ترکیه مورد خطاب قرار نگرفته خشمگین شدند.

مایلز کاگینز، سخنگوی سابق ائتلاف نظامی به رهبری آمریکا علیه داعش واکنش آمریکا به این حمله را بیش از حد نرم خواند.

جاناتان لرد، مقام سابق دولت آمریکا نیز واکنش آمریکا به حمله ترکیه را نامتناسب توصیف کرد و هشدار داد این نوع واکنشها، ترکیه را در حملات بیشتر به نیروهای دموکراتیک سوریه که نیروهای آمریکایی آنها را در جنگ با داعش همراهی می کنند، جسورتر می کند و احتمالا به کشته شدن سربازان آمریکایی ختم خواهد شد.

کد خبر 2760164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha