نازک کاری سنندج استادش را به خاک سپرد

استاد عبدالحمید نعمتیان؛ که هنر نازک کاری را از پدرش به ارث برده بود و در طول سالیان متمادی از عمر هنرمندانه اش کوشید جان و روح تازه به آن بدهد، روز گذشته یکشنبه 22 مرداد ماه چهره در خاک کشید.

نقل است هنر نازک کاری را پدر بزرگ او یعنی  استاد نعمت الله نعمتیان در سنندج بنا نهاده است. هنرمندان نازک خیال کردستانی در حدود یک قرن و نیم که از قدمت این هنر می گذرد نازک کاری را مدام معناهای جدید بخشیده اند. همه اما اذعان داشته و دارند که با فوت استاد نعمتیان نازک کاری در سنندج یتیم شده است. 
کسب نشان ملی همای زرین و کسب گواهینامه درجه‌یک هنری که معادل مدرک دانشگاهی دکترا است  از جمله افتخارات این پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی کردستان بود. 
اهدای چهار اثر با ارزش از سه نسل خانواده نعمتیان، شامل قلمدان اثر استاد نعمت‌الله سنندجی ساخت ۱۲۸۶ هجری شمسی، اثر آینه ساخته مشترک استاد نعمت‌الله سنندجی و خراطی پایه‌های آن توسط استاد محمدامین زبیری ساخت ۱۲۸۱ هجری شمسی، قلمدان اثر استاد عبدالمجید نعمتیان فرزند استاد نعمت‌الله ساخت ۱۳۱۰ هجری شمسی و قلمدان اثر استاد عبدالحمید نعمتیان فرزند استاد عبدالمجید نعمتیان و نوه استاد نعمت‌الله ساخت ۱۳۹۶ توسط این خانواده هنرمند به موزه مردم‌شناسی خانه کُرد از جمله افتخارات این خانواده هنرمند بود.
خدمات ۳ نسل از خانواده نعمتیان موجب شده سنندج و کردستان به‌عنوان مهد نازک‌کاری ایران اسلامی شناخته شود.

کد خبر 2759502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha