شهردار سابقِ پرحاشیه ارومیه برای انتخابات مجلس ثبت نام کرد

سرویس آذربایجان غربی- این روزها که تب ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی داغ است در آذربایجان غربی اما یک ثبت نام حاشیه ساز شده است. شهردار سابق ارومیه که در دوره مدیریتش حاشیه ساز شد و حتی به اتهامات عدیده مالی هم بازداشت حالا در کلیپ های تبلیغاتی از کاندیداتوری خود خبر داده است.

به گزارش کردپرس، پس از ثبت نام محمد حضرت پور در انتخابات مجلس، تصویری در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد که رسانه‌ها نوشته‌اند این گواهی مربوط به عدم سوء پیشینه حضرت‌پور است؛ جالب آنکه تاریخ این گواهی ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۲ است.

محمد حضرت پور طلاتپه، شهردار  پیشین ارومیه هم در یک فایل ویدیویی از پیش ثبت‌نام خود در انتخابات مجلس دوازدهم خبر داده است.

این در حالی است که او دی ماه سال ١٣٩٩ علاوه به عنوان شهردار ارومیه همراه با چندین شهردار منطقه و مدیران میانی در مجموعه مدیریت شهری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) به دلیل اتهام فساد در مدیریت شهری ارومیه دستگیر شده بودند.

دادگاه رسیدگی به اتهامات حضرت پور، شهردار اسبق  ارومیه و بیش از ۸۰ نفر از متهمین این پرونده، از ٢٨ آبان ماه  سال گذشته در ساختمان دادگستری آذربایجان غربی آغاز شد.

کیفرخواست متهمان در اردیبهشت ماه سال ١٤٠١ صادر شد و بنا بر اعلام رئیس شورای قضایی آذربایجان غربی؛ «اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال است که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شده است و وفق مقررات با صدور کیفرخواست متهمینی که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست آنها بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری صادر شده است و از سمت خود تعلیق خواهند شد».

پرونده ایی که دادستان عمومی و انقلاب ارومیه آن را بیش از ۲۵ جلد و حجیم ، گسترده خوانده بود.

٧ خرداد ماه امسال نیز رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم بدوی پرونده شهرداری ارومیه در دادگاه کیفری ۲ ارومیه خبر داد و گفت: «پرونده تخلفات و جرایم شهرداری ارومیه پس از وصول به دادگاه کیفری ارومیه در ۱۷ جلسه رسیدگی با حضور نماینده دادستانی، تمامی وکلا و متهمان و نماینده سازمان بازرسی برگزار و منتهی به صدور حکم اولیه دادگاه شد». عتباتی در آن زمان اظهار کرد: «در این مرحله از دادرسی ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست ۸۲ نفر از متهمان را قرائت و سپس متهمان و وکلای آن‌ها به صورت مفصل از اتهامات خود دفاع و دادگاه با اخذ نظریات تکمیلی کارشناسی رسیدگی را ادامه و پس از بررسی دقیق پرونده و اخذ آخرین دفاعیات متهمان حکم بدوی دادگاه در ٨٠ صفحه صادر شد».

به گفته رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی؛ «طبق رای صادره مجازات‌های مشتمل بر حبس، انفصال از خدمت، رد مال، بازگرداندن حقوق بیت المال و جزای نقدی درخصوص متهمان صادر شد».

عجیب تر آنکه در زمان بازداشت حضرت پور به عنوان شهردار ارومیه، او مدیریت شهری را از زندان عهده دار بود و شورای شهر جرات استیضاح شهردار بازداشت شده را به خود راه نداد! تا اینکه با وساطت استاندار سابق اعلام شد حضرت پور تقاضای بازنشستگی خود را تقدیم استاندار آذربایجان‌غربی کرده است!!

کد خبر 2759363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha