ارتشاء، اختلاس و تضییع اموال عمومی در باشگاه والیبال شهرداری ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- بازرسی کل استان آذربایجان غربی، از صدور حکم محکومیت نهایی برای مدیر عامل اسبق باشگاه والیبال شهرداری ارومیه، از سوی شعبه ۲ دادگاه تجدیدنظر استان خبر داد و گفت: این پرونده از سوی بازرسی این استان گشوده شده بود.

به گزارش کردپرس، روح الله محبوبی در این باره اظهار کرد: حسب اقدامات صورت گرفته از سوی هیات بازرسی مستقر بازرسی‌کل استان در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه و توجهاً به بررسی‌های انجام شده در این راستا، تخلفات و جرایم متعدد از قبیل پرداخت هدایای غیرنقدی، پاداش نقدی و غیره به مدیران شهرداری ارومیه بر خلاف دستورالعمل مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری، بکارگیری نیروهای خارجی بدون اخذ روادید و ویزای کار و پرداخت حقوق حقه دولت و ایجاد موجبات پرداخت‌های دوباره مبلغ قراردادها و...، احصاء شد.

او افزود: در نهایت پس از جری تشریفات قضایی درون سازمانی منجر به تهیه گزارش تخلفاتی و کیفری مربوطه تحت عناوینی همچون ارتشاء، اختلاس و تضییع اموال عمومی خطاب به مراجع قضائی ذیربط شد.

محبوبی با اشاره به رای نهایی صادره که شامل دو سال حبس، پنج سال انفصال موقت از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت برای مدیرعامل سابق باشگاه شهرداری ارومیه است، تاکید کرد: بازرسی­کل استان با لحاظ قراردادن جایگاه عالی نظارتی خود در سطح استان، همواره در مقابل ترک فعل، بی‌قانونی، سوءجریان و فساد تمام قد خواهد ایستاد و با تمام ظرفیت و توان، بدون هیچ ملاحظه کاری با مرتکبین و متخلفین بدون مماشات برخورد قاطع، بازدارنده و اثربخش، انجام خواهد داد.

گفتنی است؛ اواخر سال ١٤٠٠ رییس کل دادگستری آذربایجان غربی طی دستوری، ورود دادستانی و سازمان بازرسی استان را به بررسی عملکرد مالی شهرداری ارومیه درخصوص هزینه های تیم والیبال شهرداری و مبانی قانونی این پرداختها را خواستار شده بود.

او در این دستور ورود مجموعه های نظارتی را بر عملکرد تیم والیبال شهرداری ارومیه و هزینه های آن در رعایت مقررات قانونی و انطباق این هزینه کردها بر اساس الزامات قانونی را درخواست کرده بود.

باشگاه شهرداری ارومیه با توجه به رای دادگاه حکمیت ورزش "CAS" باید بدهی به مربی و بازیکنان خارجی‌اش را پرداخت می کرد و در این زمینه بدهکار بود. این موضوع حتی میزبانی ارومیه در مسابقات قهرمانی والیبال باشگاه های آسیا را منتفی کرد/.

کد خبر 2759177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha