امام جمعه ایلام: باید غدیر را مانند نوروز به متن زندگی جامعه بیاوریم!

سرویس ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست با اهالی رسانه استان گفت: همانگونه که اربعین احیا شد، امروز به احیای غدیر نیازمندیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار عنوان کرد: امروز به احیای غدیر و حقایق آن در جامعه احتیاج داریم و باید آن را مانند نوروز به متن زندگی اجتماعی و فرهنگی خود بیاوریم.

وی به ضرورت توازن در شادی وغم در جامعه اشاره کرد و گفت: اینگونه نباشد کفه به سمت غمزدگی سنگین شود و نباید بگذاریم جشن‌ها و اعیاد ما فراموش شوند بلکه باید برای ایام شاد سال برنامه‌ریزی بیشتر و بهتری داشته باشیم.

امام جمعه ایلام ضمن گرامیداشت روز قلم، خاطرنشان کرد: اهالی رسانه افرادی فرهنگ ساز هستند و مسیر چرخش قلم تمدن ساز است و در عین حال برای نگارنده اش مسئولیت آور نیز هست.

کریمی تبار توضیح داد: قلم از هر سلاحی قوی‌تر است و اگر رسالت خود را به خوبی انجام دهد و اصحاب قلم در فرهنگ سازی تلاش کنند، خروجی آن یک جامعه و اقتصاد و فرهنگ پیشرفته و متمدن خواهد بود.

او جامعه‌ای که در آن نقدی نباشد را یک جامعه مرده دانست و گفت: مسئولی که نقدپذیر نیست مشخص است که در جای اشتباهی نشسته است و این اولین نشان بی لیاقتی و ضعف در کاردانی اوست.

امام جمعه ایلام به موضوع انتخابات مجلس دوازدهم نیز اشاره کرد و گفت: عملکرد مسئولین بیشترین تاثیر را در حضور مردم پای صندوقهای رأی دارد و در مقبولیت نظام موثر است.

کریمی تبار خطاب به رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها نقد منصفانه داشته باشند و بدانند که نقد غیر از تخریب است و نباید با تهمت زدن آبروی دیگران را برد.

او ضمن تاکید بر اینکه باید قدردان زحمات مسئولین باشیم، تصریح کرد: در عین حال باید کار مدیران نیز مورد نقد قرار بگیرد و اگر مدیری تحمل نقد ندارد باید جای خود را به کسی غیر از خود بدهد چرا که مردم تحقق شایسته سالاری را می‌خواهند.

کد خبر 2757892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha