اجرایی شدن قانون همسان سازی را پیگیری کنید

سرویس کرمانشاه _ اعضای هیئت مدیرهٔ جدید کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان پاوه در نامه ای خطاب به نمایندهٔ اورامانات خواهان پیگیری اجرایی شدن قانون همسان سازی و سایر موارد مربوط به حقوق بازنشستگان شدند.

به گزارش کردپرس؛ متن نامه که خطاب به دکتر آرش لهونی نوشته شده، به شرح زیر است:


ضمن سلام و سپاس از اهتمام پیشین جنابعالی به حضور در محل این کانون و استماع مشکلات، در ماههای پایانی این دوره از نمایندگی مردم شریف و صبور منطقه، از پروردگار سبحان، برایتان فزونی توفیق در خدمت ،مسئلت می نماییم.

چنانکه مستحضرید، شرح حدیث بی توجهی به خواسته های قانونی بازنشستگان در عرصهٔ واقعی و مجازی از فرط تکرار، به جایی رسیده که بهترین وصف و شرحش آن است که «بدون شرح» نام گذاری شود. چه کسی می تواند در این جامعه زندگی کند اما به فشار تورم جانکاه بر جسم و جانِ قشر بازنشسته و باز ماندن تصاعدی هر سالهٔ آنان از تأمین حد اقل معیشت خود و خانواده، اعتراف نکند؟

سوگمندانه بارِ مادی معیشت، به سَر بار روانی تبدیل شده و منزلت این قشر رنج دیده و موی سپید، که در فرهنگ کهن این بوم بَر همیشه در صدر بوده و قَدر دیده است را به پایین ترین سطح خود رسانده است که نمونه هایش در قالب روی نهادن به شغل های نازل و کاذب (به سبب ناچاری) در میان این زحمتکشان پار و بی نصیبانِ حال، بعد از ۳۰ سال تلاش، قابل مشاهده است.

شوربختانه تعلل دولت فعلی و مجلس در بی توجهی به خواسته های بازنشستگان، در عدم برخورد فعال با لایحهٔ همسان سازی حقوق و مزایا، معادل ۹۰ درصد شاغلین، قابل انکار نیست و به قولی«به روشنی آفتاب» است.

باز پس گیری این لایحه (ارائه شده توسط دولت پیشین) در میان سکوت مجلس و عدم ارائهٔ جایگزین و نیز عدم ارائهٔ طرحی از سوی نمایندگان، همه و همه تضعیف کننده جایگاه مجلس به عنوان بالاترین نهاد قانون گذاری است و به باورِ ما، هم زمان سبب شکل گیری نوعی نگرش منفی نسبت به عملکرد نمایندگان در این مورد است.

لذا از جنابعالی انتظار داریم از کلیهٔ اختیارات قانونی و امکانات در دسترس خویش استفاده و در راستای اجرایی شدن قانون همسان سازی و سایر موارد مربوط به حقوق بازنشستگان اقدام فرمایید، باشد تا در این ایام، در رأس خدمات ۳/۵ سالهٔ شما ، قرار گیرد که بدون شک مورد توجه و قدردانی قشر بازنشسته  خواهدبود.

با سپاس مجدد -

هیئت مدیرهٔ کانون بازنشستگان آموزش و پرورش شهرستان پاوه - تیرماه ۱۴۰۲خ

کد خبر 2757633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha