تمهیدات جدید شرکت های نفتی خارجی برای فروش نفت اقلیم کردستان

سرویس جهان- برخی شرکت های نفتی خارجی که از آغاز مجدد صادرات نفت اقلیم کردستان ناامید شده اند به دنبال یافتن مشتریان داخلی هستند.

به گزارش کردپرس، صادرات نفت اقلیم کردستان از حدود سه ماه پیش متوقف شده است. این مسئله به دلیل اعتراض عراق به صدور نفت اقلیم کردستان توسط ترکیه بدون توجه به خواسته های عراق بوده است. در این میان دهها شرکت نفتی خارجی در اقلیم کردستان، به دنبال توقف صادارت نفت، مجبور شده اند بخش عظیمی تولید نفت خود را متوقف کنند.

اما شرکت نفتی گولف کی ستون که در بخشی از میدان های نفتی مهم اقلیم کردستان مشارکت دارد، در نامه ای به سهامداران خود از تمهید جدید شرکت برای فروش نفت اقلیم کردستان خبر داد.

گولف کی ستون گفته است قصد دارد برای فروش نفت میدان شیخان مشتریان داخلی در اقلیم کردستان پیدا کند. تولید نفت از این میدان از زمان توقف صادرات نفت اقلیم کردستان از خط لوله ترکیه متوقف شده است.

این شرکت نفتی همچنین از توقف پرداخت دستمزد به شرکت های نفتی توسط دولت اقلیم کردستان خبر داده و گفته است دولت اقلیم کردستان بیش از 150 میلیون دلار به گولف کی ستون بدهکار است.

این شرکت با اشاره به این که گفتگوهای اقلیم کردستان و دولت عراق با ترکیه در این خصوص ادامه دارد، نسبت به از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان ابراز خوشبینی کرده است.

کد خبر 2757138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha