اختتامیه یازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس در استان ایلام برگزار شد

سرویس ایلام - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: یازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس با رقابت تیم های شهرستانی در دو بخش خواهران و برادران امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، غلامرضا علی محمدی بیان کرد: مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده دادرس با حضور تیم های برتر ۹ شهرستان استان وبا مشارکت ۳۰۰ دانش آموز به مدت دو روز به صورت مجزا در دو گروه پسران و دختران برگزار شد.

علی محمدی ادامه داد: در این مسابقات دانش آموزان که در قالب دو گروه پسران و دختران حضور داشتند پس از آزمون کتبی در آزمون های عملی شامل احیای قلبی_ ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم و پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان با شرکت در طرح مهارتی دادرس و فراگیری دوره های امدادی، به مهارت هایی دست پیدا می کنند که در زمان بروز حوادث بتوانند در مواقع بحران به عنوان تیم های امدادی در مدارس، با اقدام به موقع و مناسب از بروز آسیب ها و تلفات انسانی جلوگیری کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء سطح آمادگی امدادی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت می باشد که با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود.

غلامرضا علی محمدی با اشاره به اینکه تیم های برتر خواهران و برادران به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می شوند، اضافه کرد: پس از بررسی و جمع بندی نتایج در روز اول و در بخش پسران: شعب دره شهر، ایلام و چرداول به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم شهرستان دهلران نیز موفق به کسب جام بشردوستی شد.

وی افزود: در ادامه برگزاری این مسابقات و در روز دوم نیز در بخش دختران؛ مهران موفق به کسب مقام اول و شعب دره شهر و ملکشاهی مقام های بعدی را کسب کردند. شهرستان آبدانان هم جام بشردوستی در بخش خواهران را به خود اختصاص داد.

کد خبر 2757056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha