اتوبوس برای رفتن ایلامی ها به تهران گیر نمی آید/ کرایه هر نفر با سواری 700 هزار تومان

سرویس ایلام - اگر چه مدتهاست مردم ایلام داد به رسانه ها می برند که بلیط اتوبوس و اخیرا هواپیما برای رفت به تهران گیر نمی آید، در سایه ناتوانی مسئولین استان برای حل این موضوع، کرایه سواری ایلام به تهران به نفری ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، روز نیست که به دست خبرنگاران گلایه های شهروندان از نبود بلیط اتوبوس به مقصد تهران و بلعکس نرسد. مردمی که برای تحصیل، درمان و یا کار اداری مجبور به رفت و آمد به پایتخت هستند، در ماه های اخیر به مشکل برخورده اند و هر بار هم رسانه ها به آن پرداخته اند ولی در نهایت انگار مدیران ارشد استان و دستگاه قضا و دادستانی از حل آن عاجز بوده اند.

مدتی قبل استاندار ایلام همراه با تعدادی از مدیران به ترمینال مسافربری شهر ایلام رفت و در آن روز مشکل حل شد . در روزهای دیگر اما مردم همچنان از نبود بلیط به رسانه ها شکایت کردند. سایت فروش آنلاین بلیط نیز حرف مردم را تایید می کرد. چند روز بعد دادستان مرکز استان نیز  به ترمینال رفت ولی با وجود این پیگیری، مشکل نبود بلیط برای سفر به تهران همچنان لاینحل باقی مانده است.

این در حالی است که ایلام به واسطه مرکز ثقل برگزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی و تردد میلیون ها نفر از مرز مهران، باید لااقل در بخش اتوبوسرانی دارای ناوگان حمل و نقل پیشرفته و با استانداردهای بالا باشد اما  این روزها مدتها قبل از آغاز محرم و ورود به بازه برگزاری اربعین، ایلام از کمترین امکانات و تردد آسان به تهران نیز محروم شده است.

آخرین اقدام انجام گرفته توسط مدیریت ارشد استان در این خصوص برگزاری کارگروه حمل و نقل استان به ریاست استاندار ایلام بود که در این جلسه در رابطه با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت جابجایی مسافران تصمیماتی اتخاذ شد.

در این نشست مقرر شد تعدادی از اتوبوس‌هایی که در شرکت‌هایی همچون پالایش گاز ایلام و پتروشیمی فعالیت دارند، به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شوند و همچنین با رایزنی‌های بعمل آمده با مدیرعامل شرکت جوان سیر ایثار مقرر شد از ظرفیت این شرکت نیز استفاده شود.

همچنین در این نشست مصوب شد، با شرکت هایی که در ایلام ثبت شده اما فاقد ناوگان هستند یا در مکان‌های دیگری خدمات ارائه می‌کنند، برخورد قاطع قضایی صورت گیرد.

حال باید دید مدیران مرتبط با این موضوع می توانند حداقل های زندگی را برای مردم استان تامین کنند یا اینکه مردم باید همچنان به استان کرمانشاه برای یافتن بلیط اتوبوس سفر کنند و یا اینکه پیه کرایه ۷۰۰ هزار تومانی سواری را برای سفر به تهران و حل مشکلاتشان به تن بمالند.

* یاسر بابایی

کد خبر 2756963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha