آمریکا از طریق متحدان کرد به سوریه کمک می کند

سرویس جهان- خبرگزاری آسوشیتدپرس ادعا کرد کمک مالی که آمریکا قرار است برای ایجاد ثبات در سوریه هزینه کند، از طریق متحدان کرد این کشور در سوریه صورت می‌گیرد.

به گزارش کردپرس به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جمع وزرای خارجه کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش اعلام کرد کشورش 150 میلیون دلار دیگر برای ایجاد ثبات در عراق و سوریه هزینه خواهد کرد.

به نوشته آسوشیدپرس اگرچه بلینکن نحوه هزینه کمک مالی آمریکا به سوریه را مشخص نکرد اما انتظار می رود این کمک ها در اختیار متحدان کرد آمریکا در سوریه قرار گیرد.

از سوی دیگر، اداره خودگردان کردی در سوریه از محاکمه قریب الوقوع زندانیان داعش به دلیل خودداری برخی کشورهای جهان از بازگرداندن آنها خبر داده است.

آمریکا قبلا کمکهای مالی به منظور تقویت نیروهای محافظ اردوگاه ها و بازداشتگاه‌های تحت کنترل کردهای سوریه، در اختیار کردهای سوریه قرار داده است.

آمریکا از سال 2014 سالانه بودجه ای برای حمایت از نیروهای کرد سوریه اختصاص داده است. 

آمریکا سال گذشته حدود 170 میلیون دلار برای آموزش و تجهیز نیروهای محلی سوریه که بیشتر آنها کرد هستند، اختصاص داد. واشنگتن می‌گوید این کمک ها در راستای مبارزه با داعش و ایجاد ثبات در سوریه هزینه می شود.

کد خبر 2756867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha