انتقاد ائمه جمعه استان ایلام از آمار ایجاد اشتغال ۱۷ هزار نفری استانداری

سرویس ایلام - امروز جمعه برخی از ائمه جمعه استان ایلام در خطبه های نماز جمعه از آمارهای اعلامی ایجاد اشتغال در ایلام انتقاد کرده و خواهان شفاف سازی مسئولین شدند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حجت الاسلام مرادبیگی امام جمعه موقت شهر ایلام در این خصوص گفت: برخی از آمارهایی که داده می شود شبهه انگیز است، مردم به این دولت اعتماد دارند ولی برخی خبرها طوری نباشد که اعتماد مردم را از دست بدهد.

وی افزود: استان ایلام طبق آمارهای اعلامی جزو سه استانی است که کمترین میزان بیکاری را دارد یعنی ۷.۲ دهم درصد ولی می بینیم خانواده هایی هستند که چند فرزند بیکار دارند.

امام جمعه موقت ایلام تاکید کرد: وام اشتغال، اشتغال نیست، طرف وام می گیرد اما در جایی دیگر هزینه می کند. وام اشتغال نمی تواند اشتغال پایدار ایجاد کند.

مرادبیگی خاطر نشان کرد: مرکز آمار و اداره کل کار بیاید توضیح دهد این تریبون در اختیار آنهاست تا رفع شبهه کنند زیرا آنچه ما در کف خیابان می ببینم آمار بیکاری زیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین محسن دانیاری امام جمعه بدره نیز به موضوع آمارهای شبهه انگیز اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: در ۲ هفته اخیر آماری در خصوص اشتغال در استان ایلام بیان شد که بیش از ۱۷ هزار شغل ایجاد شده و عنوان کردند که سهم شهرستان بدره ۸۸۹ بوده است در حالی که مردم و بخصوص جوانان تحصیلکرده آن را لمس نکردند.

وی افزود: حق مردم این است که مسئولین بیایند این آماری که ۸۸۹ نفر در بدره اشتغال اعلام کرده اند را برایشان شفاف سازی کنند.

امام جمعه بدره تصریح کرد: گفتند ۴۰۰ نفر در شرکت لرزه نگاری که در چشمه شیرین است ایجاد شغل انجام گرفته است. بنده با بخشدار هندمینی آنجا رفتم و این شرکت را از نزدیک دیدم که درش قفل بود. یک نفر نگهبان هم آنجا بود که غیربومی بود و از او پرسیدم گفت چند ماه است که تعطیل است. این ایجاد شغلی که انجام شده کجاست؟

حجت‌الاسلام والمسلمین امرایی امام جمعه دره شهر نیز در خطبه های نمازجمعه عنوان کرد: آماری اعلام کردند ما حدود ۱۷ هزار نفر را شغل ایجادکرده ایم، مردم می گویند کجا انجام گرفته که بچه ما بیکار است؟ این حرف یا حق است یا ناحق، یا واقعیت دارد یا ندارد.

او گفت: اینکه ۱۷ هزار اشتغال در چند ماه و یا یکسال و اصلا ما بگوییم در دو سال هم باشد باید بیش از هزار شغل سهم دره شهر باشد، مردم اگر شما دیدید من هم دیدم، بنده نمی دانم.

امرایی تاکید کرد: اگر در خصوص آمار اشتغال راست می گویند فرماندار ما که نماینده دولت است هفته آینده بیاید و در وسط دو خطبه بگوید که ما حدود دو هزار نفر استخدام کردیم، ولی بنده می دانم که نیست، لذا مسئولین استانداری با تدبیر و صداقت سخن بگویند چرا که برای بنده و فرماندار تبعات سختی دارد چرا که مردم می گویند هزاران نفر شاغل شدند اما بچه های ما بیکار هستند.

حجت‌الاسلام امینی امام جمعه مهران نیز با اشاره با اعلام ایجاد اشتغال ۱۷ هزار نفری برای جوانان استان، عنوان کرد: این آمار با واقعیت های استان و شهرستان ها جور در نمی آید و به عنوان نمونه در مهران سال گذشته ما حدودا ۲۰۰۰ نفر بیکار ثبت نامی در سامانه اداره کار داشتیم که از این تعداد فقط ۴۰ نفر سر کار رفتند.

وی خواستار شفاف سازی مسئولین در خصوص آمار اعلامی شد و گفت: بعضی آقایان ممکن است در جواب بگویند ما ۵۰ میلیون تومان وام اشتغال دادیم و این خود شغل حساب می شود یا ممکن است تعریف شغل غیر از آن تعریفی باشد که در ذهن مردم است اشکالی ندارد همین مطالب را مسئولان برای مردم شفاف سازی کنند.

کد خبر 2756818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha