صدور دستور واگذاری ٢ اثر تاریخی ارومیه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی دستور واگذاری خانه تاریخی (انصاری) و مدرسه (هدایت) ارومیه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را صادر کرد.

به‌گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان امروز در بازدید از خانه انصاری و مدرسه هدایت ارومیه با دستور به فرماندار ومدیر کل آموزش وپرورش استان اظهار کرد: از آنجایی که خانه انصاری در مالکیت اداره‌کل آموزش و پرورش استان قرار دارد با هدف مرمت و استفاده فرهنگی، این بنای تاریخی کبه ثبت ملی نیز رسیده است  باید در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قرار بگیرد و در عوض اداره‌کل راه و شهرسازی زمین دیگری به اداره‌کل آموزش و پرورش واگذار کند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: همچنین حق استفاده از مدرسه هدایت ارومیه دیگر بنای ثبت ملی که در مالکیت اداره‌کل راه و شهرسازی استان بوده در اختیار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان جهت ایجاد اموزشگاه وموزه صنایع دستی گذاشته شود.

او همچنین در حاشیه بازدید از روستای گردشگری گلمرز ارومیه ضمن تشکر از آسفالت مسیر تالاب گلمرز ، با هدف ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی به فرماندار ارومیه دستور داد تا زمین‌های اطراف تالاب را بررسی و پس از کارسازی به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای ایجاد یک طرح گردشگری و اقتصادی  واگذار و در این راستا از ظرفیت مردم روستا استفاده شود

دستور روکش آسفالت مسیر روستای احمدآباد به پایگاه جهانی تخت سلیمان تکاب به اداره کل راهداری ،  برآورد هزینه و مرمت مسجد مناره ارومیه، لزوم ایجاد موزه صنایع‌دستی به میراث فرهنگی و ... نیز از دیگر دستورات استاندار آذربایجان غربی در بازدید از بناهای تاریخی و گردشگری ارومیه بوده است.

کد خبر 2756809

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha