کاهش زمان رای‌گیری از پنج به دو روز در کشورهایی که قلیچداراوغلو بیشترین رای را داشته است

سرویس ترکیه - فرایند رای‌گیری در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و کانادا که «کمال قلیچدار اوغلو» بالاترین میزان رای را در دور اول انتخابات به خود اختصاص داده بود از پنج روز به دو روز کاهش یافت.

به گزارش کردپرس، زمان فرایند رای‌گیری در کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و کانادا که نامزد انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) بالاترین میزان رای را در دور اول انتخابات به خود اختصاص داده بود از پنج روز به دو روز کاهش یافت.

به نوشته آژانس خبری مزوپوتامیا، از آنجایی که هیچ نامزدی نتوانست از حدنصاب پنجاه درصد آرا در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه عبور کند، انتخابات به دور دوم کشیده شد. دور دوم رای‌گیری در ۲۸ می برگزار خواهد شد. رای‌دهندگانی نیز که در خارج از ترکیه زندگی می کنند در ۲۰ می پای صندوق‌های رای خواهند رفت. هیأت عالی انتخابات (YSK) زمان رای‌گیری در آمریکا، استرالیا، انگلیس، ایرلند، اسپانیا، ژاپن، کانادا و لیبی را از پنج روز به دو روز کاهش داد. در کشورهای آمریکا، انگلیس و کانادا، «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ریاست جمهوری اتحاد ملت و رئیس CHP، بالاترین آرا را کسب کرد.

از سوی دیگر در کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، بلژیک و هلند که AKP بالاترین آرا را به دست آورد، تغییری در تاریخ انتخابات دور دوم ایجاد نشده است

کد خبر 2755792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha