خطر ابطال نتیجه انتخابات ترکیه توسط اردوغان

سرویس جهان- بنیاد دفاع از دموکراسی ها هشدار داد ممکن است رجب طیب اردوغان نتیجه انتخابات ترکیه را که به ضرر وی باشد، ابطال کند.

به گزارش کردپرس به نقل از اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی ها، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که به طرز بی سابقه ای اپوزیسیون این کشور را در مقابل خود متحد می بیند، بیش از هر زمان دیگری به تهدیدها علیه اپوزیسیون و کمال قلیچداراوغلو، نامزد اپوزیسیون برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

این اندیشکده تهدید اردوغان به جلوگیری از انتقال قدرت در صورت پیروزی رقیب او در انتخابات را جدی دانست و نوشت: این که اردوغان قلیچداراوغلو را به حمایت از به قول او کردهای تروریست متهم می کند نشانه جدی بودن وی در ابطال نتیجه انتخابات در صورت پیروزی کمال قلیچداراوغلو است. البته این اندیشکده اتهامات اردوغان به قلیچداراوغلو را بی پایه و نادرست دانسته است.

بنیاد دفاع از دموکراسی با یادآوری عدم پذیرش نتیجه دور اول انتخابات شهرداریهای ترکیه در شهر استانبول در سال 2019 ، عدم استقلال شورای عالی انتخابات ترکیه و همچنین کودتای سیاسی خواندن پیروزی احتمالی مخالفان در انتخابات توسط وزیر کشور دولت اردوغان را از جمله دیگر نشانه های احتمال عدم پذیرش شکست توسط رجب طیب اردوغان عنوان کرده است.

کد خبر 2755416

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha