فواد حسین: تاکنون عراق با ترکیه در زمینه آغاز صادرات نفت اقلیم کردستان مکاتبه‌ای نکرده است

سرویس عراق واقلیم کردستان _ وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد: برای آغاز صادرات نفت اقلیم کردستان توافق صورت گرفته است اما تا به امروز عراق با ترکیه در این باره مکاتبه نکرده است.

به گزارش کردپرس «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در مصاحبه‌ای با شبکه «روداو» ضمن اشاره به همکاری‌های صورت گرفته برای آغاز صادرات نفت اقلیم گفت:«توافق در این زمینه صورت گرفته است اما مذاکرات مختلف با کمپانیهای خریدار نفت این اقدام را به تعویق انداخته است. »
وزیر خارجه عراق تصریح کرد:«دیروز با وزیر نفت عراق با هم بودیم با کمپانیهای نفتی به توافق رسیده‌اند، این بدین معناست که اقلیم کردستان و بغداد باهم و هرکدام بطور جداگانه با کمپانیهای نفتی به توافق رسیده‌اند، در حال حاضر مرحله دیگری باقی مانده است که آن هم سفر هیأت مشترک بغداد و اقلیم کردستان به ترکیه است».
وزیر امور خارجه عراق اشاره کرد: تاکنون عراق با ترکیه برای آغاز صادرات نفت اقلیم کردستان هیچگونه مکاتبه‌ای نداشته است. و گفت:«حالا که توافق صورت گرفته است این مکاتبه انحام می‌گیرد و یکی از موارد ذکر شده در این مکاتبه  به موضوع صادرات نفت اقلیم کردستان مربوط می‌شود.»
به گفته فواد حسین برای صادرات نفت اقلیم هیچ منع قانونی وجود ندارد.
وی همچنین درباره لایحه قانون بودجه گفت:«این لایحه در دولت تکمیل شده است و هم اکنون در مجلس است و برای اجرا شدن آن به یک ماه و نیم تا دوماه زمان نیاز است.
فواد حسین به ارسال ۴۰۰میلیارد دینار پول از بغداد به اربیل اشاره کرد و گفت:« تا زمان اجرای قانون بودجه‌ی عراق، بغداد باید ماهیانه مبلغ تعیین شده را به اقلیم ارسال کند. »
وی درباره شرایط داخلی اقلیم کردستان و اختلافات سیاسی احزاب سیاسی گفت:« هراندازه احزاب سیاسی کردستانی با هم همگرایی داشته باشند کردها در بغداد قدرتمندتر خواهند بود. »

کد خبر 2755184

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha