اردوغان رفیق نیمه راه کردهای ترکیه

سرویس جهان- خبرگزاری فرانسه که برندگان و بازندگان دوران حکمرانی بیست ساله اردوغان را بر شمرده، او را رفیق نیمه راه کردها خوانده است.

به گزارش کردپرس، انتخابات تازه ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه که قرار است 14 روز دیگر برگزار شود، هم برای اردوغان که ممکن است او را وارد دهه سوم حکمرانی خود کند و هم اپوزیسیون ترکیه که به دنبال پایان دادن به حکومت تک نفره اوست، حائز اهمیت است.

خبرگزاری فرانسه نگاهی به برندگان و بازندگان دوران حکمرانی بیست ساله رجب طیب اردوغان انداخته است. این خبرگزاری درباره رفتار اردوغان با کردها نوشته است که کردها در رساندن اردوغان به حاکمیت نقش مهمی داشتند و اردوغان نیز با آغاز روند گفتگو با مخالفان کرد و نیز اقدام برای احقاق برخی از حقوق کردها مانند آموزش زبان کردی به این حمایت پاسخ داد. از نظر این خبرگزاری اردوغان رفیق نیمه راه کردهای ترکیه بود زیرا به محض شکست گفتگوهای صلح با کردها، سرکوب سنگین کردها از سوی دولت اردوغان آغاز شد و تاکنون بسیاری از فعالان سیاسی کرد به زندان افکنده شده اند و بزرگترین حزب کردگرا در ترکیه به نام حزب دموکراتیک خلقها نیز در خطر ممنوع الفعالیت شدن قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه از جمله گروههای برنده در حکمرانی بیست ساله اردوغان را گروههای مذهبی نزدیک به او، فعالان حوزه ساخت و ساز و نظامیان دانسته است. رسانه ها، طبقه متوسط ترکیه و در چند ساله گذشته کردها نیز از بازندگان دوران حکمرانی اردوغان قلمداد شده اند.

کد خبر 2755020