آغاز پروژه ملی اشتغال جوانان در عراق برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از استان های جنوب عراق شاهد عقد نخستین قرارداد در یک پروژه ملی برای اشتغال جوانان بوده که هدف از آن ایجاد نزدیک به یک میلیون فرصت شغلی است.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه نیمه رسمی الصباح، در راستای افزایش نقش جوانان عراقی در جامعه و توانمندسازی آنها در رویارویی با اوﺿﺎع اﻗﺘﺼﺎدی دشوار، پروژه ملی اشتغال جوانان زیر نظر وزارت برنامه ریزی دولت فدرال با همکاری باﻨک مرکزی و شماری بانک های بخش خصوصی آغاز شد جایی که نخستین قرارداد آن در استان ذی قار در جنوب این کشور به امضا رسید.

در حالی که مسئولان پروژه ملی اشتغال جوانان در این باره تاکید کردند که طی سه سال نزدیک به یک میلیون فرصت شغلی ایجاد می کند، ﻧﻮری الدلیمی، وزیر برنامه ریزی عراق از تکمیل اقدامات لازم برای آغاز این پروژه در شش استان خبر داد.

در همین راستا نیز، ﻋﺒﺪاﻟﺰﻫﺮه الهنداوی، سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق در گفت و گو با الصباح که در شماره امروز (سه شنبه) این روزنامه منتشر شده، اظهار داشت: پروژه ملی اشتغال جوانان نخستین پروژه در نوع خود می باشد و بر ارائه وام های آسان به جوانان دارای چنین پروژه هایی استوار است.

الهنداوی در این باره افزود: وام برای هر نفر حد اکثر 35 میلیون و حداقل پنج میلیون دینار (نزدیک به چهار تا 29 هزار دلار) است به شرط آن که شرکت کنندگان در هر پروژه کمتر از 10 نفر نباشند؛ بازپرداخت وام نیز 10 ساله خواهد بود و از سال سوم شروع می شود در حالی که همه اقدامات مربوط به پروژه نیز از سوی توسعه دهنده ﻀﺎﻣﻦ یا دفتر مشاوره انجام می شود و به صورت آماده به صاحبان پروژه تحویل می گردد.

سخنگوی وزارت برنامه ریزی عراق ضمن اعلام این که ذی قار نخستین استان شاهد امضای قرارداد با شرکت توسعه دهنده ضامن به شمار می آید و در مرحله نخست نیز نزدیک به دو هزار و 300 ﻓﺮﺻت شغلی برای جوانان ایجاد می شود؛ تاکید کرد که در این استان دو قطعه زمین برای ایجاد شهرک های کشاورزی و صنعتی اختصاص یافته است.

اﻟﻬﻨﺪاوی ضمن تاکید بر این که کار در رابطه با استان های دیگر عراق نیز در جریان است و این پروژه ملی در آنها با توجه به میزان تکمیل اقدامات در هر استان از نظر ایجاد توسعه دهندگان ضامن و اختصاص زمین راه اندازی خواهد شد، اعلام کرد که اقدامات مذکور تاکنون در شش استان دیگر یعنی بغداد، نجف، بصره، نینوا، الانبار و دیوانیه تکمیل شده است.

کد خبر 269623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha