ثبت 94 هزار مورد ابتلا به کرونا در یک روز/کردستان ترکیه هنوز واکسینه نیست

سرویس ترکیه - ترکیه در حالی 94 هزار مورد ابتلای جدید به کرونا را در یک روز تجربه کرد که استان های کردستان ترکیه هنوز در فهرست کمترین شمار واکسیناسیون قرار دارند. 

به گزارش کردپرس، وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که این کشور با 94 هزار و 783 مورد در شنبه، بالاترین آمار ابتلا به کرونا را در دو سال گذشته تجربه کرد. همچنین بر اساس اعلام وزارت بهداشت ترکیه، تعداد تلفات ناشی از ابتلاء به کرونا در دو روز گذشته به ترتیب 174 تن در روز شنبه و 189 تن در روز یکشنبه بود. این در حالی است که بر اساس گزارش های این وزارتخانه، استان های کردنشین ترکیه هنوز واکسینه نشده اند.

بنا بر گزارش وزارت بهداشت ترکیه، استان های کردنشین، اورفا، باتمان، سیرت، دیاربکر، بینگُل، موش، ماردین، بیتلیس، آگری، و الازیغ ده استانی هستند که کمترین میزان واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همین استان ها در صدر استان هایی با بیشترین آمار ابتلا به کرونا قرار گرفته اند.

فخر الدین قوجا وزیر بهداشت ترکیه روز گذشته با انتشار پیامی اعلام کرد که افزایش شمار مبتلایان به کرونا سویه اومیکرون نباید باعث ایجاد نگرانی و تشویش در جامعه بشود. این که جامعه به میزان قابل توجهی واکسینه شده است، باعث بروز علایم بسیار خفیف شده است.

او گفت: «زمان آن رسیده است که با واکسن ملی تورکوواک از اپیدمی کرونا نجات پیدا کنیم.»

کد خبر 26498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha