رئیس جمهوری فرا رسیدن نوروز را به سران کشورهای حوزه تمدن نوروز تبریک گفت

سرویس ایران- رییس جمهور در پیام‌های جداگانه ای فرا رسیدن نوروز و آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی را به سران کشورهای حوزه تمدن نوروز (افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان، عراق و ازبکستان) تبریک گفت.

به گزارش کُرد پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این پیام‌ها، با تبریک و تهنیت آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی، فرا رسیدن نوروز باستانی، فصل شکوفایی زمین، اظهار داشت: نوروز، این سنت کهن و باشکوه، پیام‌آور عشق و مهرورزی است و بهار، دمیدن روح حیات در کالبد طبیعت، جلوه‌گری قدرت لایزال الهی و فصل نو شدن و هنگامه زدودن غبار یأس از تن و جان آدمیان است.

در پیام روحانی آمده است: نوروز امسال متأسفانه با ورود ویروس کرونا به ایران و بسیاری از کشورها همزمان شده و طبیعی است که به لحاظ ارتباط روزانه کشورهای ما با یکدیگر، نیاز به همکاری برای عبور از بحران ناشی از این ویروس خطرناک را بیش از گذشته ضروری ساخته است.

در پیام تبریک رییس جمهور ایران به کشورهای حوزه تمدن نوروز تاکید شده است: مناسب است با تجمیع امکانات دارویی و درمانی، همدیگر را یاری کنیم تا با غلبه بر این ویروس مهاجم، جشن نوروز را به مراسم تأمین سلامت و برکت ملت‌های خود تبدیل کنیم.

رییس جمهور در پایان این پیام نیز از خداوند متعال سلامتی و موفقیت برای مردم کشورهای حوزه تمدن نوروز آرزو کرده است.

کد خبر 256997

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha