افراطی ها همچنان از خرید و فروش زنان و دختران ایزدی پول در می آورند

سرویس جهان- فعالان حوزه تلاش برای آزادی زنان و دختران ایزدی می گویند داعش دختران و زنان برده ایزدی خود را به دیگر گروه های افراطی فروخته و این گروه ها اکنون برای آزادی هر کدام از زنان و دختران ایزدی بین 20000 تا 50000 دلار طلب می کنند.

به گزارش کردپرس، گروه تروریستی داعش در اواسط سال 2014 با حمله به منطقه ایزدی نشین عراق در شنگال، بعد از کشتار مردان اقدام به ربودن زنان و دختران ایزدی کرد. این گروه افراطی سپس از آنها به عنوان برده جنسی استفاده کرد و به خرید و فروش آنها در قلمرو خلافت داعش اقدام کرد.

تعدادی از زنان و دختران ایزدی بعد از نبرد چند ساله با این گروه در عراق و سوریه، که به شکست آن در مارس 2019 منجر شد به آغوش خانواده هایشان باز گشته اند اما از سرنوشت بسیاری از آنها هنوز معلوم نیست.

دفتر نجات ایزدیان در دولت اقلیم کردستان عراق می گوید هنوز هم از سرنوشت 2800 شهروند ایزدی عراق خبری در دست نیست. اما نهاد خانه ایزدی در شمال سوریه که به دنبال نجات زنان و کودکان ایزدی است به نشریه میدل ایست ای گفته است اعضای داعش بعد از حملات سنگین در عراق و سوریه که به شکست خلافت داعش منجر شد اقدام به فروش زنان و دختران ایزدی به سایر گروه های افراطی در سوریه کرده اند و اکنون تعداد زیادی از آنها هنوز زنده هستند اما توسط گروههای افراطی و باندهای قاچاق انسان در سوریه و ترکیه مورد خرید و فروش قرار می گیرند.

برخی از کسانی که به دنبال آزادی زنان و کودکان ایزدی از طریق پرداخت وجه مشغولند می گویند تعدادی از زنان ایزدی توسط گروه های افراطی به ادلب برده شده اند که آخرین پایگاه تحت کنترل گروه های افراطی است.

علی حسین از جمله شهروندان ایزدی است که دهها تن از ایزدیان را با پرداخت پول به گروه های افراطی در سوریه آزاد کرده است. او به میدل ایست ای گفته است توانسته است به حلقه باندهای خرید و فروش ایزدیان در سوریه راه پیدا کند و روزانه از طریق شبکه های اجتماعی پیشنهادهایی به او می شو تا در مقابل پرداخت پول زنان و کودکان ایزدی آزاد شوند.

علی حسین می گوید باندهای قاچاق و گروه های افرای در سوریه برای آزادی هر فرد بین 20000 تا 50000 طلب می کنند و اگر ما نتوانیم مبلغ مورد نظر آنها را تامین کنیم آنها ادعا می کنند که برخی حاضرند برای خرید هر یک از اعضای بدن آنها بین 50000 تا 60000 دلار بپردازند.

فعالانی که به دنبال آزادی زنان و دختران ایزدی هستند می گویند هنوز تعدادی از زنان و دخترانی که توسط داعش ربوده شدند زنده هستند اما توسط دیگر گروه های افراطی مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

آنها می گویند خانواده های ایزدی وضعیت مالی خوبی ندارند و ناچارند برای آزادی فرزندان خود به گدایی روی بیاورند.

فعالان حوزه تلاش برای آزادی زنان و کودکان ایزدی هشدار می دهند که اگرهر چه زودتر برای آزادی آنان اقدام نشود ممکن است هیچ وقت این افراد نتوانند به آغوش خانواده هایشان باز گردند زیرا تعدادی از کودکان ایزدی چنان مورد مغزشویی این گروه های افراطی قرار گفته اند که ممکن است نخواهند به آغوش خانواده هایشان باز گردند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 255667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha