بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار مایک پمپئو و مسرور بارزانی

سرویس جهان- بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مایک پمپئو از اقلیم کردستان به خاطر حفظ امنیت تاسیسات و پرسنل آمریکا در این منطقه قدردانی کرده است.

به گزارش کردپرس، روز گذشته در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان با هم دیدار کردند. وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای به محتوای این دیدار اشاره کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اشاره کرده است که آمریکا از مسرور بارزانی به خاطر شراکتش با ایالات متحده آمریکا و نیز تعهد اقلیم کردستان برای تامین امنیت تاسیسات و پرسنل آمریکا در اقلیم کردستان قدردانی کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر ادامه تعهدات آمریکا نسبت به حاکمیت عراق قدرتمند و مرفه تاکید کرده است. او همچنین بر لزوم اجرای اصلاحات توسط دولت عراق به منظور رسیدگی به خواسته های معترضان و نیز تامین زندگی مرفه و شرافتمندانه برای عراقیها تاکید کرده است.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر اقلیم کردستان و وزیر خارجه آمریکا بر لزوم ادامه همکاری نزدیک میان اقلیم کردستان و آمریکا بر اساس چارچوب توافق استراتژیک میان آمریکا و عراق توافق کردند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 253917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha