«قاسم سلیمانی» تناقض میان سیاست و اخلاق را عملاً و در جهان واقعی حل کرد

سرویس ایلام - نماینده ایلام و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: «قاسم سلیمانی» کسی است که تناقض میان سیاست و اخلاق را عملاً و در جهان واقعی برای ما حل کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سارا فلاحی عنوان کرد: قاسم سلیمانی صرفا یک فرمانده نظامی نیست که در شطرنج میدان، "ابر ژنرال"های دشمن را آچمز می‌کند، او یک استراتژیست سیاسی و ایدئولوگ فرهنگی و مهندس اجتماعی نیز هست.

او گفت: سلیمانی به گونه ای در تاریخ سیاسی و دفاعی "هم‌روزگار" ما اهمیت دارد که این تاریخ را به دوران سردار و پساسردار تقسیم می‌کنند و این تقسیم‌بندی از اتاق‌ها و اندیشکده‌های راهبردی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها که شمشیر مقاومت سلیمانی، هیمنه آن‌ها را فرو ریخت عنوان می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس یازدهم با بیان اینکه سلیمانی با فرماندهی نبردهای پارتیزانی و نامتقارن، بزرگ‌ترین ارتش‌های کلاسیک دنیا را در عراق، جنوب لبنان، فلسطین و سوریه زمین‌گیر کرد، تصریح کرد: قاسم در صحنه دیپلماتیک و در سایه گفتمان برتر و اقتدار کاریزماتیک بی‌مثال خود، ملت‌ها را جذب کرد و فصل نوینی از سیاست را گشود که با اخلاق و حریت آمیخته بود. او سیاستمدار زبده‌ای بود که تناقض میان سیاست و اخلاق را عملاً و در جهان واقعی حل کرد.

فلاحی ادامه داد: سلیمانی یک فرد نبود او یک مکتب متعالی بود که ولایت‌مداری و مردم‌داری در آن آمیخته با شعور بود. میان او و مردم هیچ مرزی وجود نداشت اما مرزهای آهنین باور او با نامردمی، زیاده‌خواهی و ظلم مشخص بود و دشمن را با تمام تار و پودش می‌شناخت.

نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گفتمان چترگونه سلیمانی برای همه سلایق و تفاوت‌ها گفته‌ها و ناگفته‌های فراوان داشت، گفت: او همه ملت را فرزندان خود می‌دانست اما به واسطه بصیرت والای خود به راحتی تدلیس‌ها و فریب‌های دشمن را تشخیص می‌داد و در برابر این دشمن متکبر از ملتش حفاظت می‌کرد.

فلاحی تاکید کرد: او تنها فرمانده بزرگ و مقتدری است که از فرماندهی فاتحانه بزرگ‌ترین جنگ‌های دنیا به «سربازی» مردمش رسید.

کد خبر 24582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha