تشکیل پرونده قضایی جدید برای پروین بولدان به خاطر اعتراض به دادگاه

سرویس ترکیه - رئیس مشترک HDP به خاطر اعتراض به رفتار دادگاه ازمیر با عامل قتل دنیز پویراز، به توهین به قضات دادگاه متهم شد.

به گزارش کردپرس، دادستانی عمومی ازمیر یک پرونده قضائی جدید علیه پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به اتهام توهین به هیات حاکمه دادگاه تشکیل داد.

به نوشته مزوپوتامیا، روز گذشته در جریان برگزاری دادگاه رسیدگی به پرونده حمله مسلحانه به ساختمان HDP و کشته شدن دنیز پویراز عضو جوان این حزب، پروین بولدان در اعتراض به رفتار ملاطفت آمیز هیات حاکمه و نیروهای پلیس نسبت به اونور گنجر عامل حمله مسلحانه به HDP، از هیات حاکمه خواست تا رفتاری متناسب با شان یک قاتل با اونور گنجر داشته باشند.

پس از این دادستانی عمومی ازمیر اعلام کرد که پرونده قضایی جدیدی را علیه بولدان به اتهام توهین به هیات حاکمه و رفتارهای غیر قانونی در صحن دادگاه تشکیل داده است.

لازم به ذکر است اونور گنجر در تاریخ ۱۷ ژوئن گذشته با حمله به ساختمان HDP در ازمیر باعث کشته شدن یک عضو جوان ابن حزب به نام دنیز پویراز شد. روز گذشته ۲۹ دسامبر اولین دادگاه رسیدگی به پرونده قتل دنیز پویراز در دادگاه ششم عالی کیفری در ازمیر برگزار شد.

کد خبر 24387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha