تأکید نوری مالکی و نچیروان بارزانی بر ضرورت دستیابی به تفاهم برای عبور عراق از چالش ها

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نوری مالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در رأس هیئتی از چارچوب هماهنگی جریانات شیعه با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان دیدار و درباره آخرین تحولات عراق، انتخابات پارلمانی اخیر، اعتراضات به نتایج اعلام شده و تشکیل دولت آن کشور گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست اقلیم کردستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان چهارشنبه در دیدار با نوری مالکی، درباره نتایج انتخابات پارلمانی عراق تأکید کرد که عراق شرایط ویژه ای دارد و اقلیم کردستان هرگز به بخشی از مشکلات تبدیل نخواهد شد. بلکه مانند گذشته، همواره یک عامل کمک کننده برای حل مشکلات عراق به صورت واقع بینانه و زمینه ساز برای رسیدن به یک شراکت واقعی بین جریانات عراقی خواهد بود.

براساس این بیانیه، طرفین در این دیدار درباره تحولات سیاسی عراق، انتخابات 10 اکتبر / 18 مهرماه گذشته، نگرانی جریانات معترض به نتایج انتخابات و روند قانونی اعتراض به آن گفتگو و تبادل نظر کردند.

مالکی و بارزانی در این دیدار تأکید کردند که با وجود نارضایتی و اعتراضات به نتایج انتخابات، باید شرایط و چالش های مقابل کشور به صورت مسئولانه و مشترک، در نظر گرفته شود و همه جریانات و احزاب عراق با در نظر گرفتن منافع عمومی و آینده کشور، به تفاهم مشترکی برای حل مشکلات و عبور از شرایط کنونی و تشکیل یک کابینه پاسخگو برای حل مشکلات و تحقق خواسته های شهروندان، مقابله با چالش های کنونی و آتی کشور و حفظ ثبات کشور، دست یابند.

طرفین در بخش دیگری از گفتگوهایشان درباره مشکلات بین اربیل و بغداد، برنامه سفر این هیأت و نشست هایش با مسئولان و احزاب اقلیم کردستان، چگونگی تعامل با شرایط کنونی و تلاش ها برای حل مشکلات تبادل نظر کردند.

کد خبر 23892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha