عادی انگاری موجب شعله ور شدن کرونا می شود/ خطر در کمین است

سرویس آذربايجان غربى- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، گفت: وضعیت زرد یا آبی کرونا نبایستی برای ما گول زننده باشد، خطر در کمین است و عدم رعایت پروتکل ها و عادی انگاری موجب شعله ور شدن بیماری می شود.

به گزارش کردپرس، دکتر محمدامین ولی زاد با اشاره به سویه اومیکرون کرونا گفت: این سویه پنجم آذر ماه از آفریقای جنوبی شروع شد و 89 کشور تابحال درگیر بیماری شده اند و در ایران نیز با آلوده شدن فردی که سابقه مسافرت به عمارت را داشت سویه اُمیکرون وارد کشور شد و در حال حاضر ایران نودمین کشور درگیر با سویه جدید است.

او افزود: خوشبختانه طبق رنگبندی ، در استان شهر نارنجی و قرمز نداریم و تمام شهرهای استان زرد یا آبی هستند، اما این شرایط نبایستی برای ما گول زننده باشد. خطر در کمین است و عدم رعایت پروتکل ها و عادی انگاری موجب شعله ور شدن بیماری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: اومیکرون نیز شبیه سویه های دیگر است اما نکته نگران کننده در این سویه، قدرت سرایت و انتشار بالای این ویروس بوده بطوریکه در عرض یک تا یک و نیم روز دو برابر می شود.

دکتر ولی زاد با اشاره به اینکه مردم بایستی نسبت به واکسیناسیون حساسیت بیشتری نشان دهند، گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی به خصوص زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و واکسیناسیون سلامت خود،خانواده و جامعه را تضمین نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اجتناب از سفرهای غیر ضروری ادامه داد: در کشورهای همسایه ازجمله ترکیه و امارات موارد مثبت سویه جدید دیده شده است. در حال حاضر در اروپا برای کنترل سویه جدید قرنطینه بطور کامل اجرا می شود .

او اضافه کرد: افرادی که از مبادی مرزی و مسافرتهای خارج از کشور وارد می شوند بایستی غربالگری و برای آنان قرنطینه اجرا شود.

دکتر ولیزاد در خصوص مدارس نیز گفت: در مدارس در صورت مشاهده مورد مشکوک کل دانش آموزان بایستی بررسی و غربالگری شوند و در صورت مشاهده فرد مشکوک در خانواده به علت سرعت بالای سویه اُمیکرون تمامی اعضای خانواده بایستی بررسی و قرنطینه شود و تمامی موارد ذکر شده نه تنها از سوی دانشگاه علوم پزشکی بلکه از سوی سایر سازمانها و ارگانها نیز بایستی رعایت شود.

کد خبر 23827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha