قطع کامل ارتباطات زمینی میان اقلیم کردستان و اداره خودگردان سوریه از سوی اربیل

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه از اقدام دولت اقلیم کردستان عراق برای قطع گذرگاه های مرزی میان این منطقه و شمال شرق سوریه و همچنین متوقف شدن انتقال نفت خام شمال سوریه به شمال عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گزارش داد دولت اقلیم کردستان همه گذرگاه های مرزی میان اقلیم کردستان و اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه را مسدود کرده و انتقال نفت خام از خط لوله انتقال نفت خام شمال سوریه به اقلیم کردستان را نیز متوقف کرده است.

بر اساس این گزارش، مقامات اقلیم کردستان به کارکنان نهادهای بین المللی اجازه داده اند تا پایان امروز چهارشنبه 22 دسامبر 2021 وارد اقلیم کردستان عراق شوند اما شهروندان سوریه حتی با داشتن مدارک سکونت عراقی و خارجی نمی توانند وارد این منطقه شوند.

دیده بان حقوق بشر سوریه هشدار داده است مسدود شدن گذرگاه های مرزی میان اقلیم کردستان و منطقه تحت کنترل اداره خودگردان در شمال شرق سوریه به معنی محاصره کامل این منطقه تحت کنترل کردهای سوریه است.

این نهاد حقوق بشری به نقل از منابع خود مدعی شد مقامات اقلیم کردستان عراق همچنین اقدام به متوقف کردن انتقال نفت خام تولید شده در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه به داخل اقلیم کردستان موسوم به خط لوله عودی کرده اند. بر اساس این گزارش، روزانه حدود 30000 بشکه نفت خام مناطق تحت کنترل کردهای سوریه وارد اقلیم کردستان می شود اما به قیمتی پایین تر از قیمت بین المللی معامله می شود.

کد خبر 23821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha