بحران آب در اورامان نتیجه سیاست های غلط وزارت نیرو است

سرویس کرمانشاه _ آرش زره تن لهونی گفت: علی رغم منابع آبی غنی در حوزه اورامانات با کمبود شدید آب شرب در روستاها و شهرهای این منطقه مواجه هستیم. این امر نتیجه برنامه های غلط وزارت نیرو در دولت های گذشته است و ما از دولت آقای رئیسی توقع جبران آن را داریم.

به گزارش کردپرس و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، آرش زره تن لهونی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود خطاب به وزارت نیرو با بیان اینکه ثلاث باباجانی و پاوه و اورامانات با کمبود آب شرب مواجه هستند، گفت: سال آینده شرایط تامین آب در کشور بحرانی خواهد بود و وزارت نیرو باید از هم اکنون به فکر برنامه ریزی باشد.

لهونی با بیان اینکه در حال حاضر شهر پاوه به شدت با کمبود آب مواجه بوده و شرایط در حال بحرانی شدن است، تصریح کرد: چرا طرح انتقال آب شرب تکمیل نمی شود؟ میلیاردها ریال بودجه از نظام هزینه اجرای طرح مذکور شده است، اگر مشکلی دارد، فکر جایگزین باشید.

وی ادامه داد: آب مرکز شهر ثلاث باباجانی کدورت داشته و کیفیت بسیار پایینی دارد. همچنین بسیاری از روستاها و شهرهای این منطقه با کمبود آب شرب مواجه هستند.

نماینده مردم اورامانات افزود: از وزیر نیرو درخواست دارم دستور سریع و فوری برای حل مشکل آب شرب در شهرها و روستاها صادر و هیات ویژه ای نیز به منطقه اعزام کند.

وی تاکید کرد: از هم اکنون هشدار می دهم که سال آینده شرایط تامین آب بحرانی خواهد بود و باید از هم اکنون به فکر برنامه ریزی باشیم.

کد خبر 23349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha