پیشنهاد نجیفی برای برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی عراق دو سال پس از تشکیل دولت ائتلافی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - اسامه نجیفی رئیس اسبق مجلس عراق و دبیرکل حزب "للعراق متحدون" خواستار برگزاری مجدد انتخابات پارلمانی آن کشور دو سال پس از تشکیل دولت ائتلافی شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، نجیفی در دیدار با "سالم غصاب الزمانان" سفیر کویت در عراق، هدف از این پیشنهاد را پشت سر گذاشتن فساد کنونی در عراق دانست.

دفتر نجیفی با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: طرفین در این دیدار درباره مسائل مختلفی از جمله وضعیت سیاسی عراق پس از برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و تحولات سیاسی در کشورهای حاشیه خلیج فارس در آستانه برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و همچنین روابط دوجانبه بین عراق و کویت گفتگو و تبادل نظر کردند.

براساس این بیانیه، نجیفی در این دیدار ضمن انتقاد از قانون انتخابات و روش تقسیم حوزه های انتخابیه، تخلفات و تقلب در روند برگزاری رأی گیری و تضعیف اعتماد شهروندان به نتایج انتخابات در نتیجه این وضعیت، به خودداری شمار زیادی از دارندگان حق رأی از مشارکت در انتخابات اشاره کرد.

براساس این بیانیه، رئیس اسبق مجلس عراق پیشنهاد کرد ضمن کاهش تنش و آرام کردن فضای سیاسی عراق، یک دولت ائتلافی تشکیل و دو سال پس از تشکیل آن انتخابات پارلمانی براساس اصلاح قانون انتخابات، برگزار شود تا از مشکلات به وجود آمده در انتخابات دوره اخیر، جلوگیری شود.

کد خبر 23059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha