زد و خورد نمایندگان AKP و CHP در صحن علنی مجلس ترکیه

سرویس ترکیه - نمایندگان AKP و CHP بر سر پرسش از سلیمان سویلو در صحن علنی مجلس ترکیه به زد و خورد پرداختند.

به گزارش کردپرس، در نشست امروز صبح بررسی لایحه بودجه 2022 در مجلس، طرح پرسش از سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، منجر به بروز مشاجره و تبدیل آن به خشونت فیزیکی بین نمایندگان دو حزب حاکم و اپوزیسیون شد.

بر اساس تصاویر منتشر شده از صحن علنی مجلس، ماجرا از اینجا آغاز شد که ارکان آیدین نماینده حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از سلیمان سویلو که در جلسه حضور داشت، خواست تا درباره تصاویر و اسنادی که نشان می دهد وزیر کشور با سزگین باران کلاه بردار حرفه ای رابطه داشته و سوار هواپیمای شخصی او نیز شده، توضیح دهد. باران یکی از کلاهبرداران حرفه ای ترکیه است که در حال حاضر به خارج از کشور متواری شده است.

سویلو در پاسخ به آیدین با تکان دادن انگشتش گفت: «تو یک کلاهبردار هستی!»
آیدین پاسخ داد: «خودت کلاهبرداری»
پس از آن اوزگور اوزل نماینده ارشد CHP از جا برخاست و سعی کرد با سویلو گفتگو کند. پس از آن سویلو از جا برخاست و با فریاد زدن شروع به تهدید و توهین به نمایندگان CHP کرد.
بلافاصله سیلی از نمایندگان حزب عدالت و توسعه (AKP) با دویدن به سمت نمایندگان CHP با آنها دست به یقه شدند، نمایندگان CHP نیز به دعوا پیوستند و صحن علنی مجلس ترکیه به عرصه زد و خورد تبدیل شد.

ثریا سعدی بیلگیچ نماینده ارشد مجلس ترکیه، دستور توقف جلسه را برای استراحت نمایندگان صادر کرد و دعوا و زد و خورد بین نمایندگان ادامه یافت.

تصاویر این زد و خورد در رسانه های مهم ترکیه، از جمله جمهوریت، حریت، ملیت و دیگر رسانه ها منتشر شد.

کد خبر 22935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha