وزارت پیشمرگ: نیروهای داعش از منطقه تحت کنترل نیروهای عراقی، به نیروهایمان حمله می کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد: عناصر تشکیلات تروریستی داعش از منطقه تحت کنترل نیروهایی عراقی به نیروهای پیشمرگ حمله می کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از روداو، "جبار یاور" دبیرکل وزارت پیشمرگ در این باره گفت: می توان گفت عناصر داعش همواره از منطقه تحت کنترل نیروهای عراقی به مواضع نیروهایمان حمله می کنند و پس از حمله نیز به همان مناطق برمی گردند. زیرا نیروهای عراقی، فقط مناطقی را کنترل می کنند که در آن مستقر هستند.

شنبه شب، نیروهای داعش در منطقه تپه تلان از توابع کلجو به نیروهای پیشمرگ حمله کردند. در هنگام ارسال نیروی امدادی به صحنه درگیری، یک بمب کارگذاشته شده در مسیر نیروهای پیشمرگ منفجر شد که در نتیجه آن پنج نیروی پیشمرگ کشته و پنج نیروی دیگر زخمی شدند.

محمود سنگاوی فرمانده محور منطقه گرمسیر نیروهای پیشمرگ نیز به روداو اعلام کرده بود: عامل این حمله، کم توجهی ماست. حدود یک ماه است به آنها اعلام کرده ایم که نیروهایمان مورد حمله قرار می گیرند.

جبار یاور همچنین گفت: این نیروهای پیشمرگ به دلیل احساس مسئولیت برای کمک به نیروهای زخمی به محل حمله عزیمت کردند و به هشدارها درباره احتمال بمب گذاری شدن آن توسط داعش توجهی نکردند.

دبیرکل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان تصریح کرد: قبل از استقرار نیروهای ارتش عراق در منطقه در دوره نخست وزیری حیدر عبادی، این مناطق تحت کنترل نیروهای پیشمرگ قرار داشتند و هیچ کدام از عناصر تروریستی قادر به ورود به این مناطق نبود. اما پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگ از منطقه و استقرار نیروهای ارتش عراق در آنها، خلأ بزرگی در آنها به وجود آمد که در برخی مناطق، عرض منطقه دارای خلأ به 40 کیلومتر می رسد و عناصر داعش می توانند تسلیحات و مهماتشان را در این مناطق، مخفی کنند و عناصرشان را آموزش دهند. دلیل دیگر این وضعیت آن است که نیروهای ارتش عراق نتوانسته اند این مناطق را به طور کامل به کنترل خودشان دربیاورند.

کد خبر 22303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha