محبوبیت اردوغان به کمترین میزان در دو دهه گذشته رسیده است

سرویس ترکیه - بلومبرگ عدم محبوبیت اخیر اردوغان را ناشی از مداخله خودسرانه او در کاهش نرخ بهره دانست.

به گزارش کردپرس، نشریه بلومبرگ آمریکا در مقاله ای با عنوان «جنگ اردوغان با نرخ بهره، ثروتمندان ترکیه را ثروتمندتر می کند» به بررسی تاثیر کاهش خودسرانه نرخ بهره توسط اردوغان بر اقتصاد ترکیه پرداخته است. دو نویسنده این مقاله معتقدند که دستکاری نرخ بهره توسط شخص اردوغان باعث تشدید نابرابری های اقتصادی در ترکیه می شود و طبقه کارگر را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد.

در این مقاله آمده است: اردوغان معتقد است که کاهش نرخ بهره باعث تسریع رشد در کشور و احیای محبوبیت رو به کاهش او تا پیش از انتخابات 2023 خواهد شد. همچنین رشد حاصل از استقراض در دوره های گذشته به یاری اردوغان آمد اما این بار به دلیل تکرار این سیاست و تجمع بدهی در طی سال ها و آسیب ناشی از کویید 19 هزینه های اجتماعی حاصل از آن بسیار افزایش یافت.

گلدم آتابای استاد اقتصاد نیز در گفتگو با بلومبرگ با اشاره به مشکلات ناشی از رشد حاصل از استقراض، گفت: «این سیاست باعث سرکوب ارز کشور شده و نمی تواند باعث جذب منابع با کیفیت برای افزایش رفاه کشور شود.» او با تاکید بر این که اردوغان به خوبی از هزینه سیاسی این تصمیمات آگاه است، گفت: «اردوغان که از زمان تصدی شهرداری استانبول در دهه 1990 با حمایت طبقه کارگر و شهرنشینان اداره امور را به دست گرفته بود، بر اساس نظرسنجی های اخیر با وجود نبود یک اپوزیسیون قدرتمند در مقابل حکومتش، باز هم از کمترین میزان محبوبیت خود در طی 19 سال گذشته برخوردار است.»

کد خبر 20850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha