انتشار هفت کتاب زندگینامه شهدای ایلام و دو اثر فاخر موسیقی

سرویس ایلام - مدیر حوزه هنری استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران گفت: هفت کتاب از زندگینامه شهدای این استان که قرار است در کنگره ملی ۳ هزار شهید استان رونمایی شود، به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدعلی قاسمی اظهار کرد: این کتاب ها حاوی خاطرات و زندگینامه شهدای استان با عنوان هایی از جمله خاطرات آیت الله حیدری ایلامی، شکارچی گوش برها، جنگجوی قهرمان، وقتی گم شدم و حدیث بیقراری مهران هستند.

وی به تولید آثار فاخر ویژه این کنگره در حوزه موسیقی اشاره کرد و یادآور شد: در این زمینه آلبوم موسیقی هفت سرود فاخر با عنوان آواز آب به پنج زبان مختلف فارسی، کردی جنوبی، لری، عربی و انگلیسی با همکاری آموزش و پرورش و حوزه هنری مرکز انجام شده است.

مدیر حوزه هنری استان ایلام همچنین از تولید تصنیف «ای وطن» ویژه مدافعان سلامت خبر داد و گفت: این اثر هنری نیز با هدف توجه به مدافعان سلامت در دوران شیوع کرونا تولید شده است.

قاسمی بیان کرد: علاوه بر این تولید تصنیف گفتمان آرامش که در آن شهید به عنوان مظهر انسان دوستی و دفاع از جنبش های آزادی بخش کشورهای جهان معرفی خواهد شد، در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: علاوه بر این هشت متن نمایش خیابانی با محور هشت شهید شاخص استان تهیه که در مجموع ۴۰ اجرا در ایام برگزاری کنگره در استان خواهند داشت.

به گزارش کردپرس، کنگره ملی سرداران و ۳ هزار شهید استان ایلام در نیمه اول آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 20384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha