برنامه های تربیتی برای دانش آموزان باید جذاب باشد / تربیت اسلامی محور اصلی حرکت

سرویس ایلام - رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در دیدار با امام جمعه ایلام تاکید کرد: برنامه های تربیتی برای دانش آموزان باید جذاب باشد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مجتبی باستان اظهار کرد: در سازمان بسیج دانش آموزی، بر اساس سه سند بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند ۱۰ ساله ارتقای بسیج فعالیت ها و برنامه ها طراحی شده اند.

وی تصریح کرد: ما مولفه های گام دوم انقلاب را استخراج کرده ایم چرا که لازم است آینده سازان انقلاب با نگاه راهبردی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب گام بردارند و این یکی از اولویت های اصلی ما در این سازمان است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با تاکید بر اینکه به سمتی باید حرکت شود که خروجی آن تربیت دانش آموزان با ۴۳ ویژگی و مولفه دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی باشد، افزود: تمام برنامه هایی برنامه ریزی شده برای کودکان و نوجوان متناسب با ذائقه دانش آموزان باشد و به صورت تعاملی بوده و خود دانش آموز در این برنامه ها مشارکت داشته باشد.

باستان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵ میلیون دانش آموز عضو تشکل های بسج دانش آموزی در سراسر کشور هستند، گفت: در مدار تربیت اسلامی، معلم و مربیان محور هستند و در این برنامه ها حضور معلم و مربی پررنگ است و در طرح شهید «بهنام محمدی» سه کانون تربیتی مدرسه، مسجد و خانواده به هم متصل می شود، برنامه ها باید جذاب باشد و دانش آموزان به عنوان همیار معلم در اجرای طرح ها مشارکت فعال داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به طراحی پویش های مختلف در سطح مدارس استان در راستای گام برداشتن در راستای دشمن شناسی و دشمن ستیزی، گفت: دانش آموزان با تربیت اسلامی می توانند پیشران بسیاری از فعالیت و برنامه های توسعه ای کشور باشند، مقاوم سازی نسل های جوان بسیار مهم است که همانند شهدای دانش آموز و نسل دفاع مقدس در برابر دشمن در عرصه های مختلف ایستادگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه هایی که برای دانش آموزان اجرا می شود باید مفاهیم بلند انقلاب اسلامی را در برداشته باشد، با مشارکت و همراهی دانش آموزان اجرا شود و ارزش های اسلامی و دینی را تقویت کند و بسیج دانش آموزی در این عرصه ها تلاش خود را بر این محورها قرار داده است.

کد خبر 20379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha