عدم حضور اردوغان در اجلاس کشورهای همسایه عراق در بغداد

سرویس ترکیه - اردوغان به اجلاس سران کشورهای همسایه عراق در بغداد نمی رود، و به جای او نماینده دیگری از ترکیه در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اجلاس همسایگی منطقه ای در عراق شرکت نخواهد کرد و به احتمال زیاد نماینده ای دیگر از ترکیه به این کشور سفر خواهد کرد.

بر اساس خبر روداو، دولت عراق اجلاس همسایگی منطقه ای را در 28 آگوست در بغداد پایتخت عراق و با حضور رهبران چند کشور همسایه برگزار می کند. با عدم حضور اردوغان، فواد اوکتای معاون رئیس جمهور یا مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه به جای رئیس جمهور این کشور در این اجلاس شرکت می کنند.

اجلاس همسایگی منطقه ای که در آن پیرامون مسائل بین کشورهای منطقه رایزنی می شود، شنبه 28 آگوست در بغداد برگزار خواهد شد. در این اجلاس مقامات عربستان، ایران، کویت، اردن، مصر، امارات، و قطر شرکت خواهند کرد. همچنین گفته می شود که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز احتمالا در این اجلاس شرکت کند.

در این اجلاس به موضوعات جنگ یمن، بحران لبنان، جنگ داخلی سوریه، و بحران آب در منطقه پرداخته خواهد شد. به احتمال زیاد یکی از اهداف برگزاری این اجلاس بررسی رابطه بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد. شنیده ها حاکی از این است که بشار اسد به دلیل تیرگی روابط بین بغداد و دمشق به اجلاس دعوت نشده و در این اجلاس شرکت نخواهد کرد.

با این همه اولویت این اجلاس گرد هم آوردن کشورهایی است که رویکردهای سیاسی متفاوتی درباره مسائل مشترک دارند.

کد خبر 15924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha