تمهیدات اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام برای بازگشایی احتمالی مدارس

سرویس ایلام - همزمان با آغاز طرح واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا در کشور و به دنبال یک سال تعطیلی حضوری مدارس، در ادامه همه گیری بیماری کرونا از چند ماه پیش زمزمه هایی برای بازگشایی مدارس احتمالاً به صورت حضوری به گوش می رسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با خبرگزاری کردپرس میزان آمادگی این اداره کل برای بازگشایی احتمالی مدارس و تمهیدات در نظر گرفته شده در این زمینه را اعلام کرد.

مهردادی بیان کرد: با توجه به اینکه در صورت بازگشایی مدارس شیوه مقابله با ویروس و بیماری کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است در این زمینه واکسیناسیون کادر آموزشی ادارات آموزش و پرورش و مدارس در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: در همین زمینه واکسیناسیون معلم ها و کادر آموزشی و اداری آموزش و پرورش استان به سرعت در حال انجام بوده و تاکنون حداقل ۸۰ درصد فرهنگیان استان واکسینه شده اند و استان ایلام در این زمینه در بین دیگر استان‌های کشور پیشتاز بوده و این روند تا واکسیناسیون صد درصدی ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام به دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده برای بازگشایی احتمالی مدارس اشاره کرد و گفت: در این زمینه انجام پروژه مهر در دستور کار قرار گرفته است که این پروژه شامل آماده سازی و تجهیز مدارس، ساماندهی و جذب نیروی انسانی، اقدامات بهداشتی، طرح واکسیناسیون و موارد دیگر است.

مهردادی در ادامه به موضوع تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه با توجه به اینکه تعداد ۶۵۰ نفر از کادر آموزش و پرورش در حال بازنشسته شدن هستند، جذب نیروهای جایگزین این افراد در دستور کار قرار گرفته و به همین خاطر هم اکنون بیش از ۸۰۰ نفر معلم و کادر آموزشی از طریق دانشگاه فرهنگیان در سه گروه آموزشی در حال گذراندن دوران آموزشی بوده و از اوایل مهرماه امسال روند جذب و به کارگیری همه این افراد پس از پایان دوران آموزش آنها انجام خواهد شد و در زمینه نیروی انسانی مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با تأکید بر اینکه در زمینه بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی هستیم گفت: چنانچه تصمیم وزارت آموزش و پرورش کشور و همچنین ستاد کرونا این گونه باشد که بازگشایی مدارس امسال در اوایل مهر ماه به صورت حضوری انجام گیرد در آموزش و پرورش استان ایلام و مناطق تابعه آن آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس وجود دارد.

کد خبر 15049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha