طرح توسعه ايران خودرو صحنه مصداق حمايت و پشتيباني از توليد است

سرویس کرمانشاه _ طرح توسعه سه طرح بزرگ كارخانه ايران خودرو، قوطي سازي و مهركام پارس در کرمانشاه با حضور مديرعامل و رييس هيات مديره بانك صنعت و معدن بررسی شد.

به گزارش کردپرس؛ "هوشنگ بازوند" در جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان كه با حضور حسين مهري مديرعامل و رييس هيات مديره بانك صنعت و معدن و ساير اعضا در محل سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، گفت: در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به نام سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها» مزين شده آنچه كه براي ما بسيار مهم و داراي اولويت است تلاش براي افزايش توليد و ايجاد اشتغال برای جوانان است و بر این اساس با جديت از طرح هاي توسعه اي استان در بخش صنعت حمايت و پشتيباني خواهيم كرد.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: اين جلسه به منظور تعيين تكليف چندين پروژه بزرگ استان در بخش صنعت از جمله كارخانه ايران خودرو، قوطي سازي و مهركام پارس تشكيل شده كه اجرا و طرح توسعه آنها زمينه ساز توسعه صنعتي و افزايش اشتغال در استان خواهد بود.

وي با اشاره به مصوبه سفر مقام معظم رهبري به استان در جهت طرح توسعه و توليد 100 هزار دستگاه خودرو در سال توسط ايران خودرو تصريح كرد: اين پروژه كه در سال هاي گذشته در استان به بهره برداري رسيد ظرفيت خوبي براي توليد و اشتغال در استان ايجاد كرده كه طبق مصوبه سفر مقام معظم رهبري به استان توليد اين كارخانه بايد به 100 هزار دستگاه خودرو در سال برسد و براین اساس نهايت تلاش و اهتمام خود را بکار خواهیم گرفت که زمينه بسيار مناسبي براي تحول در بخش صنعت استان ايجاد کنیم.

مقام ارشد استان با بيان اينكه براي اجراي طرح توسعه ايران خودرو استان به 6 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري نياز است، گفت: طبيعتاً بانك صنعت و معدن به تنهايي قادر به پرداخت اين رقم اعتبار نيست لذا بايد طي يك تفاهم نامه و تشكيل كنسرسيومي متشكل از ديگر بانك ها، اين اعتبار براي طرح توسعه ايران خودرو در نظر گرفته شود و حتماً در جلسه اي با وزير محترم صنعت، معدن و تجارت اين موضوع را مطرح خواهيم كرد.

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها» اظهار داشت: بدون شك تلاش براي اجراي طرح توسعه ايران خودرو استان، مصداق كامل حمايت و پشتيباني از توليد است لذا بايد نهايت تلاش خود را براي اين مهم بكار گيريم.

مقام عالي استان همچنين گفت: كارخانه قوطي سازي كرمانشاه يكي ديگر از پروژه هاي بسيار مهم و مصداق اقتصاد مقاومتي و دانش بنيان مي باشد زيرا اين پروژه در شرايط تحريم و با اتكاء به جوانان استان شكل گرفته و يكي از پروژه هايي است كه به تمام معنا تحريم هاي شكل گرفته از سوي دشمنان را خنثي كرد لذا اين پروژه هم نيازمند سرمايه گذاري است كه همه بايد تلاش كنيم براي اشتغال جوانان اين سرمايه گذاري ايجاد شود.

بازوند در ادامه شركت مهركام پارس را يكي ديگر از پروژه هاي بسيار فعال استان ذكر كرد و بيان داشت: هر پروژه اي براي فعال ماندن نياز به طرح توسعه دارد كه اين پروژه هم نياز به طرح توسعه دارد و در اين جلسه مصوب مي كنيم با توجه به نياز اين پروژه به 200 ميليارد تومان اعتبار و تسهيلات بانك عامل موظف به پرداخت اين رقم تسهيلات مي باشد زيرا آنچه كه براي ما بسيار مهم و داراي اولويت است تلاش براي ايجاد اشتغال جوانان و كمك به توليد است.

در اين جلسه براي طرح توسعه كارخانجات ايران خودرو، قوطي سازي و شركت مهركام پارس مصوبات لازم به تصويب رسيد و مقرر شد كه اين كارخانجات براي طرح توسعه خود به تسيهلات و اعتبار مورد نظر، نياز دارند بانك هاي عامل و دستگاه هاي اجرايي ذيربط نهايت همكاري و حمايت را از اجراي طرح توسعه اين پروژه ها داشته باشند.

کد خبر 12962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha