اتحادیه میهنی و حزب دموکرات قدرت در اقلیم کردستان را ازدست می دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- محمود سنگاوی از فرماندهان نظامی برجسته اتحادیه میهنی ضمن انتقاد به وضعیت داخلی حزبش گفت: با شرایط موجود یکیتی و پارتی قدرت در اقلیم کردستان را ازدست خواهند داد.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه- محمود سنگاوی عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان و از نظامیان باسابقه این حزب طی مصاحبه ای به وضعیت کنونی اقلیم کردستان بصورت عام و اتحادیه میهنی بصورت خاص انتقاد کرد و گفت: من بدلیل وضع موجود و نارضایتی مردم در جشن های امسال سالگرد راپرین شرکت نکردم.

وی افزود: تمامی نیروهای باسابقه یکیتی توسط جناحی که کوچکترین نقشی در تاریخ یکیتی نداشته است، به حاشیه رانده شده اند.

محمودسنگاوی تاکید کرد: بدلیل نداشتن اتحاد و همفکری، یکیتی با شکست های بزرگی مواجه خواهد شد.

این مقام بلندپایه یکیتی افزود: مام جلال یکیتی را حزب فکر و عمل می نامید اما اکنون فکر و اندیشه و عملی از یکیتی دیده نمی شود.

وی معتقد است شرایط پارتی نیز بهمین شکل است اما بدلیل اتحاد بیشتر موجود در این حزب، شرایط پارتی از یکیتی به مراتب بهتر است.

محمودسنگاوی تاکید کرد: راه حل مشکلات یکیتی اتحاد و همکاری گسترده نیروهای این حزب برای بدست آوردن جایگاه قبلی یکیتی است.

این عضو دفتر سیاسی یکیتی اظهار داشت: من در کنگره اخیر یکیتی نفر دوم از نظر تعداد آرا بودم و از بافل طالبانی نیز بیشتر رای کسب کردم و تنها لاهور شیخ جنگی‌آرای بیشتری از من کسب کرد. اما این کنگره صوری بود و‌در یک اتاق دیگر در خصوص سمت ها و مسئولیت ها و اعضای هیئت رهبری تصمیم گیری شد.

وی در خصوص لاهور شیخ جنگی گفت: وی آزاد و‌مختار است و مانند نوشیروان مصطفی، شاسوار عبدالواحد و ... می تواند حزب مختص خود را تشکیل دهد.

محمود سنگاوی در خصوص وضعیت حکومت اقلیم کردستان نیز تصریح کرد: کابینه مسرور بارزانی ضعیف ترین و بدترین کابینه در طول کل دوره حکمرانی اقلیم کردستان است چرا که با برتری دادن منافع حزبش بر دیگر احزاب، نتوانست تفاهم و اتحاد یکیتی و پارتی را حفظ کند و‌از سوی دیگر تعامل مناسبی با بغداد نیز ندارد.

وی عدم حضور وزرای یکیتی در جلسات کابینه را تایید کرد و گفت: اما این کار کافی نیست و یکیتی به هر شکل ممکن باید حق خود را از پارتی بگیرد.

سنگاوی در پایان گفت: باید یکیتی و پارتی از قدرت کنار بروند و دیگران بیاییند تا عملکرد آنها را نیز ببینیم و تا این دوحزب در قدرت باشند اوضاع به همین منوال خواهد بود.

کد خبر 43772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha