با ترکیه درباره انتقال نفت توافق کرده‌ایم نه برای فروش آن

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ «جوتیار عادل »سخنگوی دولت اقلیم کردستان ضمن تکذیب بستن قرارداد ۵۰ساله با ترکیه اعلام کرد جایگاه اقلیم روزبه روز قویتر می‌شود و کشورهای منطقه خواستار همکاری در اکثر زمینه‌ها هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از «زمن پرس»: امروز پنجشنبه «جوتیار عادل» سخنگوی دولت اقلیم در کنفرانسی خبرنگاری گفت:«ما با ترکیه درباره انتقال نفت توافق کرده‌ایم نه در باره فروش آن »
وی گفت: چه کسی ادعا می کند نفت اقلیم کردستان تا ۵۰سال آینده باقی خواهد ماند؟ و اشاره کرد اقلیم قبلا تولید نفت داشته است ولی صادرات نداشته است، از سال ۲۰۱۴ شروع به صادرات کرده است که به علت فشار بغداد و قطع بودجه ناچار صادرات نفت را انجام دادیم.
جوتیار عادل اشاره کرد تفاهم خوبی میان اقلیم و کشورهای دیگر وجود دارد و امیدوارند که توافق همکاری و حمایت در زمینه های اقتصادی و دیگر زمینه‌ها به امضاء برسد و از ان بعنوان دستاورد بزرگ نام برد.
درباره سفر هیأت دولت اقلیم به بغداد گفت :«ما بعنوان دولت اقلیم کردستان خواستار مشارکت واقعی در تصمیم گیری ها در بغداد هستیم ، مشارکتی که در نهایت به نفع همه مردم عراق به پایان برسد، دولت اقلیم خواهان حل اساسی مشکلات معلق مانده است.»
سخنگوی دولت گفت:«ما معتقدیم که وضع قانون تنها راه‌حل برای رسیدن به توافق با عراق است و مشارکت ما در بغداد باید پایه و اساس فدرالی داشته باشد. »
همچنین گفت: اشتراکاتی میان دولت اقلیم و عراق و تفاهمات خوبی در چندین مورد وجود دارند، بدون تردید اختلافاتی هم هست اما تفاهماتی برای حل این اختلافات هم وجود دارد.

کد خبر 43168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha